تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۲
کد خبر: ۸۸۳۳۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
گرد و خاک خوزستان گریبانگیر جانبازان شده است
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان از افزایش مشکلات جانبازان خوزستان با تکرار وقوع پدیده گرد و خاک در سال‌های اخیر خبر داد.

عبدالرضا فرجيان اظهار كرد: قانون جامع خدمت​رساني به ايثارگران از ابتدای دولت یازدهم از سوی رییس جمهور ابلاغ شد و در ابتداي سال 93 حدود 75 درصد آيين​نامه​ها و دستورالعمل​هاي اين قانون، منتج به اصلاح دستورالعمل شد و 25 درصد باقي​مانده نیز كه نيازمند اصلاحاتي براي اجراي آن است، در حال پيش​بيني و بررسي است؛ با توجه به این روند اميدواريم كار خدمت​رساني به جانبازان و ايثارگران تسهيل شود.

وي با اشاره به مشکلات جانبازان استان خوزستان، بیان کرد: بدي آب و هوا و گرماي زياد و افزایش وقوع پديده گردوخاك در سال‌هاي اخیر، جانبازان را دچار مشكل كرده كه در اين زمينه، راهکارهای کمک به این عزیزان با توجه به آنچه در توان بنياد شهيد است و با كمك استانداري خوزستان و دانشگاه علوم پزشكي اهوازدر حال بررسي است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان افزود: مشکلات کلان جانبازان در سطح کشور، در استان خوزستان نیز مشاهده می‌شود که در بحث رسيدگي به این مشكلات از جمله بحث بيكاري فرزندان جانبازان 25 درصد و شاهد و بقيه عزيزان، در تلاشیم با پيگيري​هايي انجام شده در سال گذشته و سال جاری، معضل بيكاري را به حداقل برسانيم.

وي عنوان كرد: سلامت عمومی جانبازان و خانواده‌های آنان نیز در دستور كار بنياد شهيد قرار دارد و تمهيداتي براي والدين شهدا، جانبازان عزيز و فرزندان آنها در قالب صدور كارت طلايي و خدمات بيمه تكميلي اندیشیده شده است.

فرجيان ادامه داد: دیگر مشكل خانواده‌های جانبازان، مشکلات موجود در ازدواج فرزندان اين عزيزان است كه نيازمند مساعدت​هايي است تا بتوانيم اين امر را به نحو شايسته حل و فصل كنيم.

وي گفت: چهارمين مورد از مشكلات جانبازان بحث مسكن است كه امیدواریم با در اختيار قرار گرفتن تعداد سهميه بيشتري از تسهيلات بانكي به جانبازان، شاهد كمتر شدن دغدغه​هاي آنان باشيم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار