تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۶
کد خبر: ۸۸۳۶۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تصمیم وزارت نیرو برای انتقال آب منجر به نابودی کشاورزی خوزستان می‌شود
نماینده مردم ماهشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح‌های انتقال آب خوزستان گفت: تصمیمات وزارت نیرو منجر به نابودی کشاورزی خوزستان می‌شود.

حبیب آقاجری اظهار داشت: تا آنجا که اطلاع داریم به جز طرح احیای اراضی خوزستان که مقام معظم رهبری دستور اختصاص اعتبار از صندوق توسعه ملی را قبل از سفر رئیس جمهور به خوزستان داده‌اند، هیچ مصوبه‌ای اجرایی نشده است.

وی درباره کمبود آب در خوزستان بیان کرد: به دلیل کمبود آب به تمام شهرستان‌های خوزستان دستور داده شده برنج کاشته نشود و برخی از شهرستان‌ها با عدم کاشت کنجد نیز مواجه هستند.

نماینده مردم ماهشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با وجود محدودیت‌های اعمال شده در خوزستان به دلیل کمبود آب، هنوز مسئولانی حضور دارند که در فکر انتقال آب از این استان هستند، گفت: بر روی رودخانه زهره در شهر سردشت از توابع بهبهان مشغول ساخت تونلی برای انتقال آب به مناطق بیابانی استان دیگر هستند.

وی افزود: این امر درحالی انجام می‌شود، که در زمستان سال گذشته به دلیل کمبود آب به دستور وزیر نیرو افزودن 3 نوبت آب را در پی داشتیم به طوری که کمبود آب به حدی در خوزستان مشهود است که با وجود افزایش نوبت آبدهی شاهد نابودی محصولات کشاورزان هندیجانی بوده‌ایم.

آقاجری با بیان اینکه اعتبار حفر این تونل‌ها را برای حل مشکلات موجود در وزارت نیرو اختصاص دهند، عنوان کرد: بعد از گذشت 507 کیلومتر از ساخت این تونل اکنون معاون آب به این نتیجه رسیده است که این کار شاید درست نباشد.

وی با اشاره به اینکه اگر موضوع خاصی وجود دارد مسئولان بیایند و مطرح کنند، گفت: وزارت نیرو در زمینه انتقال آب از خوزستان باید درست برنامه ریزی کند چرا که ورودی آب از سر سد آسک8 متر مکعب بر ثانیه است ولی انتقال 27 متر مکعب بر ثانیه دستور داده شده است.

نماینده مردم ماهشهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این قبیل برنامه ریزی چیزی جز نابودی کشاورزان سردشت، امیدیه و هندیجان را در پی نخواهد داشت.
مرجع / تسنیم
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۸
0
0
مخالفت با احداث سد امری اشتباه و غیر کارشناسی است رودخانه منطقه ای که کم آب است نباید هنگام بارندگی آب هدر برود سد ‏از هدر رفت آب به دریا و بروز سیل جلوگیری و با ذخیره سازی آن باعث تولید برق و استفاده بهینه در امر کشاورزی ‏میشود.اگر سد سازی باعث نابودی می شد هیچ کشوری پیشرفته ای سد نمی ساخت دنیا رو به پیشرفت است نه سکون کشور کم ‏آبی مثل ایران بایستی از هدر رفت آب جلوگیری و با سیستم آبیاری مدرن ونه سنتی زمین های بیشتری را زیر کشت برد و ‏کشاورزی را شکوفا ساخت.‏
:
:
:
آخرین اخبار