تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۴
کد خبر: ۸۸۳۹۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر پایانه مرزی چذابه:
بی نظمی در مرز چذابه همچنان به قوت خود باقی است
مدیر پایانه مرزی چذابه گفت: بی نظمی های تجاری در این پایانه همچنان به قوت خود باقی بوده و تاکنون تصمیمی در این ارتباط گرفته نشده است.

جلیل احمدی روز یکشنبه اظهار داشت: برای اعمال مدیریت واحد در این پایانه و رفع مشکلات تجار و بازرگانان در ورود و خروج و تخلیه و بارگیری کالاها هنوز در بلاتکلیفی قرار داریم.

وی اضافه کرد: طبق قانون اداره حمل و نقل و مدیریت پایانه مرزی چذابه کاری با بارانداز ندارد و تنها وظیفه اداره حمل و نقل نظارت بر پایانه است و بر بارانداز نظارتی ندارد.

احمدی گفت: از سوی مدیریت پایانه پیشنهادهایی به شهرداری داده شده که برخی از آنها اجرا شد و بازخورد مناسبی به دنبال داشت.

وی گفت:از جمله این پیشنهادها نوبت دهی پارکینگ است که انجام شده اما در خصوص مکانیزه کردن ورود و خروج کامیون ها هنوز اقدامی صورت نگرفته است.

احمدی افزود: تا زمانی که فعالیت های تجاری در مرز مکانیزه نشود بی نظمی ها به قوت خود باقی بوده و به ساماندهی نخواهد رسید.

وی ادامه داد: رانندگان به جای پارکینگ همچنان در خود بارانداز کار می کنند و تجار نیز به دلخواه خود کرایه رانندگان را پرداخت می کنند و این باعث ایجاد هرج و مرج در پایانه شده است.

احمدی با تاکید بر ضرورت نظارت فرمانداری بر فعالیت های پایانه و وی گفت: تصمیم نهایی برای نظام بخشی به مرز چذابه برعهده استانداری است که باید دستور لازم در این چارچوب صادر شود اما نظر سازمان حمل و نقل جاده ای بر این است که کار تخلیه و بارگیری توسط پایانه مرزی صورت نگیرد و اگر باری جابجا می شود توسط خودروهای ترانزیتی این کار انجام شود.

مرز چذابه در شهرستان دشت آزادگان در 110کیلومتری شمال غرب اهواز از سال 1386 گشایش یافت.

پارسال حدود 262میلیون دلار شامل انواع کالا از جمله میوه، تره بار، سیمان، مصالح ساختمانی و مصنوعات فلزی و فولادی از طریق مرز چذابه به عراق صادر شد.
مرجع / ایرنا
برچسب ها: مرز چذابه
:
:
:
آخرین اخبار