تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۸۸۴۱۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب خوزستان بیان کرد:
برطرف شدن مشکل تامین آب خوزستان در فصل تابستان
معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: تمهیدات لازم به‌ منظور تامین آب مصرفی مردم در فصل تابستان اندیشیده شده و در این راستا تمام اقدامات پیشگیرانه در حال انجام است.

محسن درفشان امروز با بیان اینکه تامین آب مورد نیاز مردم در تابستان امسال از دغدغه‌های اساسی وزارت نیرو، آبفا کشور و آبفا خوزستان است، اظهار کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده و البته همکاری مردم در مصرف بهینه و صحیح آب در تابستان مشکل خاصی نخواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه در فصل تابستان مصرف آب در استان خوزستان به شدت افزایش می‌یابد، خاطرنشان کرد: در منابع تولید آب مدیریت جایگزین و بحران را تجهیز کرده تا در صورت بروز هرگونه مشکلی دسترسی مردم به آب منقطع نشود.

معاونت بهره برداری شرکت آب و فاضلاب خوزستان، اقداماتی مانند مدیریت مخازن، شستشو، تعمیر و نگهداری مخازن و تاسیسات، آماده نگه داشتن پمپ‌های ذخیره، کنترل بیشتر آب به لحاظ فیزیکی، شیمیایی و میکروبی، استفاده از ظرفیت دستگاه‌های آب شیرین کن در آبادان، خرمشهر و هندیجان، مدیریت منابع بالادست آب و استفاده از 40 دستگاه تانکر آبرسان در صورت بروز بحران را از جمله اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با کمبود آب احتمالی در تابستان امسال عنوان کرد.

درفشان با اشاره به اینکه 90 درصد برداشت آب مورد نیاز مردم استان از آب‌های سطحی صورت می‌پذیرد، گفت: مدیریت منابع آب از بالادست روی کیفیت آب تاثیر می‌گذارد و به خاطر پارامترهای مهم و موثر در آب مثل طعم آب (EC) به‌ طور لحظه‌ای پایش می‌شود.

وی با بیان اینکه تمام کارکنان حوزه عملیاتی آبفا خوزستان در فصل تابستان در حال آماده باش هستند، از مردم استان درخواست کرد در تابستان امسال از مصارف غیرضروری آب جلوگیری کنند تا مشکل خاصی در مصرف آب پیش نیاید.
:
:
:
آخرین اخبار