تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۶
کد خبر: ۸۸۴۱۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
زمین‌های بلااستفاده ماهشهر تعیین تکلیف می‌شوند
فرماندار ماهشهر با رضايت​بخش ندانستن وضعيت فضاي سبز شهر به عنوان یک منطقه صنعتی گفت: شهرداري با نظارت دقيق فرمانداري از تعامل و مشاركت صنايع پتروشيمي مستقر در منطقه، در توسعه فضاي سبز و كارهاي خدماتي استفاده كند.

منصور قمر اظهار كرد: به دليل صنعتي بودن منطقه، رنگ و بوي شهری از نظر تنوع اجتماعي، تفريحي و اشتغال به روشني ديده نمي‌شود. گرچه در حوزه خدمات شهري و توسعه فضاي سبز در شهر اقداماتي انجام شده اما رضايت​بخش نيست.

وي ادامه داد: البته براي اين موضوع دو نكته بسيار مهم مدنظر قرار داده و سعي شده اقدامات بيشتر و با ميزان تاثيرگذاري بالاتري در شهر انجام شود. يكي از اين موارد حركت و فعاليت شهرداري​ها با برنامه توسعه فضاي سبز و ارايه خدمات مطلوب شهري است كه بر اساس اين برنامه، شورا و شهرداري طرح​ها و برنامه​هاي خود را اجرا مي​كنند و قطعا نظارت فرمانداري مي​تواند دست​يابي به نتيجه مطلوب را در اين زمينه بيش از پيش محقق سازد.

فرماندار ماهشهر افزود: يكي ديگر از موارد حائز اهميت در موضوعات شهري، تعيين تكليف زمين​هاي بسياري است كه بلااستفاده رها شده​اند. اين زمين​ها يا متعلق به پتروشيمي يا ادارات مختلف هستند يا مالك شخصي دارند. اين زمين​هاي خالي نماي خوبي براي شهر ندارند.

قمر اظهار كرد: براي حل اين موضوع، در مرحله اول اعلام كرديم مالكان حقيقي و حقوقي اين زمين​ها در مدت زمان معين براي تعيين تكليف آنها اقدام كنند. چنانچه اين كار از سوي مالكان صورت نگرفت، به دليل اينكه وجود اين زمين​ها با شرايطي كه دارند، به زيبايي شهر خدشه وارد مي​كند، فرمانداري ازطريق حقوقي و اداري و با تكيه بر رسالت خود، اين زمين​ها را تعيين تكليف خواهد كرد.

وي ادامه داد: براي توسعه فضاي سبز و خدمات شهري در ماهشهر نياز است از ظرفيت​هاي موجود در شهر به خصوص تعامل با صنايع پتروشيمي استفاده كرد. به همين منظور بين فرمانداري، پتروشيمي​ها و شهرداري​ها نوعي تعامل صورت گرفته كه بر اين اساس پتروشيمي​ها مي​توانند به صورت مشاركتي با شهرداري يا انفرادي در رفع نيازهاي خدماتي شهر و فضاي سبز مشاركت و همكاري كنند.

فرماندار ماهشهر گفت: براي بهره​گيري مناسب از اين فرصت، كميته​اي تحت عنوان كميته توسعه و سرمايه​گذاري در شهرستان تشكيل داديم. به دليل وجود منابع و ظرفيت​هاي خوبي در شهرستان، از طريق اين كميته از كليه سرمايه​گذاران دعوت به همكاري شد و امكانات در اختيار سرمايه​گذاران قرار خواهد كرد و قطعا حمايت مي​شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار