تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۳
کد خبر: ۸۸۴۳۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
همزمان با سالروز آزادی‌سازی خرمشهر برگزار شد
نقد و بررسی کتاب «اندیمشک در جنگ عراق علیه ایران»
همزمان با سالروز آزادی سازی خرمشهر نقد و بررسی کتاب «اندیمشک در جنگ عراق علیه ایران» در شهرستان اندیمشک برگزار شد.

عصر امروز و به مناسبت سالروز آزاد سازی خرمشهر نشست نقد و بررسی کتاب "اندیمشک در جنگ عراق علیه ایران" با حضور جمعی از اساتید دانشگاه، نویسندگان و منتقدان و رزمندگان دوران دفاع مقدس در کتابخانه عمومی آل یاسین این شهرستان برگزار شد.

مسلم میرزاوند رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی اندیمشک با گرامی‌داشت حماسه سوم خرداد و سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار کرد: در این کتاب جایگاه و نقش اندیمشک در طول هشت سال دفاع مقدس به خوبی بیان شده است.

وی افزود: علاوه بر این به چگونگی و چرایی تحمیل جنگ بر کشور نیز پرداخته شد و دلایل این موضوع نیز مورد بررسی قرار گرفته است.

میرزاوند اضافه کرد: کتاب اندیمشک در جنگ عراق علیه ایران با حمایت موسسه فرهنگی طلوع غدیر و در تیراژ 2 هزار و 200 نسخه به چاپ رسیده است و این کتاب در چهارده فصل، از لحاظ موضوع تقسیم بندی شده که هر فصل به یکی از ابعاد جنگ یا عناصر درگیر با جنگ اشاره دارد.

وی با اشاره به بخش‌های این کتاب، تصریح کرد: از جمله فصل‌های کتاب می‌توان به اندیمشک در یک نگاه، علل و عوامل زمینه‌ساز جنگ، بانوان اندیمشکی در جنگ و نقش ادارات و موسسات و بیمارستان‌های دولتی در جنگ هشت ساله اشاره کرد.

در این جلسه دکتر سیدرضا موسوی‌نیا از آزادگان و رزمندگان دوران دفاع مقدس، خانم صدیقه میری عضو شورای اسلامی شهر، احمد آرام نویسنده و پژوهشگر حوزه تاریخ، محسن حسن‌پور کارشناس ارشد جامعه‌شناسی، جلال صابری‌نیا از فعالان فرهنگی، محمدجواد قجری از فعالین حوزه نقد و حسین نظری از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس نظرات و نقدهای خود را در خصوص این کتاب بیان کردند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار