تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۴
کد خبر: ۸۸۴۳۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
قائم مقام سازمان منطقه آزاد اروند:
آبراه اروند طی یک سال آینده برای تردد کشتی‌ها آماده می‌شود
قائم مقام سازمان منطقه آزاد اروند گفت: عملیات خارج سازی تعداد زیادی از شناورهای غرق شده در اروندرود، طی یک سال آینده پایان پذیرفته و این آبراه برای تردد کشتی ها آماده می شود.

عبدالله کعبی روز یکشنبه در حاشیه بهره برداری از ساختمان تشریح اداره پزشکی قانونی آبادان گفت: طی توافق سازمان منطقه آزاد اروند و سازمان بنادر و دریانوردی کشور، در مجموع 20 میلیارد ریال اعتبار علاوه بر اعتبارات سال جاری به خارج سازی شناورهای غرق شده در اروند رود اختصاص می یابد.

وی اظهار داشت: با افزایش این اعتبار، روند خارج سازی مغروقه ها از اروند رود طی سال جاری از 17 فروند به میزان دو برابر افزایش می یابد.

کعبی با بیان مزیت های خارج سازی مغروقه ها از اروند رود، افزایش ظرفیت تردد کشتی ها با تناژ بالا و رونق اقتصاد منطقه را از مزایای اجرای این طرح بیان کرد.

قائم مقام سازمان منطقه آزاد اروند همچنین، لایروبی اروندرود و خارج سازی مغروقه های این آبراه را از پروژه های مشارکتی این سازمان عنوان کرد و افزود:برای سرعت بخشی عملیات خارج سازی مغروقه ها، چند شرکت معتبر همکاری می کنند.

کعبی تاکید کرد: با اعتبارات سازمان منطقه آزاد اروند و سازمان بنادر و کشتیرانی کشور، این عملیات شتاب بیشتری می گیرد.

وی تاکید کرد: امیدواریم با مجموع طرح های در دست اجرا، تا یکسال آینده کشتی های با تناژ بالا از اروند رود تردد کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر ودریانوردی کشور نیز روز گذشته در خرمشهر گفته بود:112 فروند شناور مغروقه در آبراه اروندرود و رودخانه کارون وجود دارد که بر اساس برنامه این سازمان، سال جاری 17 فروند شناور مغروقه از اروندرود خارج می شود.

سالن تشریح اداره پزشک قانونی شهرستان آبادان روز یکشنبه با حضور جمعی از مسوولان استانی و محلی به بهره برداری رسید.

رییس کل دادگستری استان خوزستان در آیین بهره برداری از ساختمان پزشکی قانونی شهرستان آبادان به خبرنگار ایرنا گفت:این ساختمان با اعتبار هزینه شده 350 میلیون ریال از اعتبارات ملی و استانی به بهره برداری رسید.

فرهاد افشارنیا اظهار داشت:اداره پزشکی قانونی آبادان، شهرستان های خرمشهر و شادگان را زیر پوشش دارد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار