تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۴
کد خبر: ۸۸۴۴۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر
روحانی جانباز دفاع مقدس در خرمشهر تجلیل شد
حجت‌الاسلام سیدابوالحسن نوری نخستین روحانی جانباز و امام جمعه سابق خرمشهر به مناسبت سالروز فتح خرمشهر تجلیل شد.

بامداد امروز به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر، مراسم بزرگداشت روحانی مبارز سیدابوالحسن مهری امام جمعه سابق خرمشهر در اتاق بازرگانی این شهر برگزار شد.

در این مراسم، آیت‌الله سیدمحمدعلی موسوی‌جزایری نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان نیز حضور داشت.

حجت‌الاسلام عبدالعلی ابراهیمی معاون امور استان‌ها در شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه سراسر کشور، امامان جماعت شهرهای آبادان، خرمشهر، مینوشهر، اروندکنار و چوئبده و علما و روحانیون منطقه به همراه فرماندار و مسئولان شهری از دیگر شرکت کنندگان در این مراسم بودند.

امام جمعه خرمشهر در این مراسم، حجت‌الاسلام نوری مهری را آینه‌ای از برکت‌های برجسته دانست و گفت: ولایتمداری این روحانی در تمام دوران‌ها شاخص‌ترین مشخصه وی بوده است.

حجت‌الاسلام سیدنبی موسوی‌فرد خاطرنشان کرد: ولایت‌پذیری بی‌چون و چرای حجت‌الاسلام نوری از ولی‌امر، قرار دادن توصیه‌های ولایت در راس تمام برنامه‌ها و همچنین تلاش برای عقب نماندن از ولایت فقیه از مشخصات بارز این روحانی عظیم‌الشأن است.

وی با اشاره به اشتیاق حجت‌الاسلام نوری مهری امام جمعه سابق خرمشهر برای حضور در این مراسم تصریح کرد: وضعیت نامناسب جسمی مانع از حضور وی در این مراسم شد.

 حجت‌الاسلام سیدابوالحسن نوری مهری، نخستین روحانی جانباز کشور و امام جمعه اسبق خرمشهر است که در سال 1318 متولد شد و تحصیلات حوزوی خود را در حوزه‌های علمیه نجف و قم ادامه داد و در محضر علمای زمان از جمله امام خمینی (ره) دوره‌های تعلیمی را گذراند.

وی از سال 65 به عنوان امام جمعه خرمشهر منصوب شد و در دوران جنگ و پس از آن به مدت 22 سال این مسئولیت را عهده‌دار بود.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار