تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۶
کد خبر: ۸۸۴۵۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در تابستان مشکل تامین آب نخواهیم داشت
معاونت بهره برداری شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت : تمهیدات لازم به منظور تامین آب مصرفی مردم در فصل تابستان اندیشیده شده و در این راستا تمام اقدامات پیشگیرانه در حال انجام است.

محسن درفشان با بیان اینکه تامین آب مورد نیاز مردم در تابستان امسال از دغدغه های اساسی وزارت نیرو، شرکت آبفا کشور و آبفای  استان، اظهار کرد: با برنامه ریزی انجام شده و البته همکاری مردم در مصرف بهینه و صحیح آب در تابستان مشکل خاصی نخواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه در فصل تابستان مصرف آب در خوزستان به شدت افزایش می یابد، تصریح کرد: در سطح منابع تولید آب مدیریت جایگزین و بحران را اعمال کرده ایم تا در صورت بروز هرگونه مشکل دسترسی مردم به آب قطع نشود.

درفشان اقداماتی همچون مدیریت مخازن، شستشو، تعمیر و نگهداری مخازن و تاسیسات، آماده نگه داشتن پمپ‌های ذخیره، کنترل بیشتر آب به لحاظ فیزیکی، شیمیایی و میکروبی، استفاده از ظرفیت دستگاه‌های آب شیرین کن در آبادان، خرمشهر و هندیجان، مدیریت منابع بالادست آب و استفاده از 40 دستگاه تانکر آبرسان در صورت بروز بحران را از جمله اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با کمبود آب احتمالی در تابستان امسال برشمرد.

معاونت بهره برداری شرکت آبفا خوزستان با اشاره به اینکه 90 درصد برداشت آب مورد نیاز مردم استان از آب‌های سطحی صورت می‌گیرد، بیان کرد: نحوه مدیریت منابع آب در بالادست روی کیفیت آب تاثیر می‌گذارد و به همین دلیل پارامترهای مهم و موثر در آب همچون طعم آب (EC) به طور لحظه‌ای پایش می‌شود.

وی با بیان اینکه تمام کارکنان حوزه عملیاتی شرکت آبفا خوزستان در فصل تابستان در وضعیت آماده باش هستند، از مردم استان خواست در تابستان امسال از مصارف غیرضرور آب جلوگیری کنند تا مشکل خاصی در مصرف آب پیش نیاید.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار