تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۷
کد خبر: ۸۸۴۷۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
چهارم خرداد، روز دزفول؛
نماینده دزفول: شهر مقاومت هنوز محروم است
نماینده دزفول گفت: ارایه خدماتی که اخیرا آغاز شده، راضی کننده نیست؛ انتظار این است که مسئولان دزفول را که نقش خود را به عنوان یک شهر مقاوم و پایدار در طول تاریخ به خوبی ایفا کرده، دریابند.

عباس پاپی‌زاده اظهار کرد: دزفول یکی از شهرستان‌های مهم استان خوزستان است که در دارای قدمت تاریخی بسیار زیادی است و از وجود علمای بزرگی نیز همچون شیخ اعظم شیخ انصاری دزفولی بهره برد. دزفول به شهر دارالمومنین نیز معروف است.

وی ادامه داد: دزفول از جمله شهرهایی بود که به سرعت وارد جریان انقلاب شد شهدای زیادی را نیز در این راه تقدیم کرد و در دوران هشت سال دفاع مقدس نیز دین خود را به اسلام، انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ادا کرد.

نماینده دزفول در مجلس شورای اسلامی با اشاره روز مقاوت و پایداری که به نام مقاومت و پای مردی مردمان غیور این شهر نام گذاری شده، گفت: دزفول به چند دلیل هم برای ما و هم برای دشمن بعثی مهم بود؛ به جهت اینکه پشتیبان کننده جنگ و تامین‌کننده نیازهای خط مقدم جبهه بود، بسیار اهمیت داشت. یکی از شهرهایی مهم کشور در نزدیکی خط  مقدم بود و لشکر ولی عصر(عج) هم از همین بچه‌های دزفول شکل گرفت. در جنگ نیز با تقدیم 2600 شهید، نقش بسزایی در جنگ ایفا کرد.

پاپی‌زاده اظهارکرد: اما پس از پایان جنگ بازسازی دزفول نیز مانند شهرهای دیگر خوزستان از جمله آبادان و خرمشهر نیمه‌کاره رها شد ولی همت مردم موجب شد همه دست به دست هم دهند تا شهر ساخته شود با این وجود، محرومیت این شهر مقاوم پس از گذشت چندین سال از عمر جنگ به راستی بسیار زیاد است.

وی ادامه داد: اگر جغرافیای شهرستان دزفول را در نظر بگیرید، بیش از 60 تا 70 درصد از این جغرافیا در محرومیت‌هایی مثل نداشتن آب آشامیدنی، برق، گاز، تلفن و جاده به سر می برند و امواج رادیویی نیز در برخی از نقاط شهرستان قابل دریافت نیست و در بخش چغامیش هنوز هم که هنوز است یک درمانگاه مناسب وجود ندارد.

نماینده دزفول در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در وزارت راه به این نتیجه رسیدیم که دزفول و به خصوص روستاهای آن جزو چند منطقه معدود کشور است که فوق‌العاده محروم به شمار می‌رود و مناطقی مانند سردشت و شَیون جزو مناطق واقعا محروم این شهرستان هستند. در بحث آب شرب روستایی از 435 روستا بالای 45 خانواده جمعیت فقط 96 روستا دارای آب هستند البته اقدامات خوبی در این چند سال صورت گرفته اما لازم است توجهی بیشتری به این ناحیه شود.

پاپی‌زاده اظهار کرد: از چهار بیمارستان دزفول 2 بیمارستان به دلیل قدیمی بودن کاربری بیمارستان خود را از دست داده اند. اما در دو سال گذشته با پیگیری موضوع مجوز احداث یک بیمارستان جدید تامین اجتماعی دریافت کند. که برای احداث این بیمارستان 6 میلیارد تومان اعتبار دریافت کردیم. و روز گذشته عملیات اجرایی ساخت این بیمارستان با حضور وزیر کار آغاز شد. و امید است تا دو سال آینده این مرکز درمانی ساخته و تحویل مردم شود.

وی ادامه داد: دزفول در دو سه دهه اخیر تنها دارای یک دانشکده علوم پزشکی بود اما با پیگیری‌های انجام شده مجوز دو دانشکده جدید اخذ و دانشکده علوم پزشکی دزفول به دانشگاه ارتقا یافت. همچنین مجوز به کارگیری 58 متخصص و فوق تخصص را اخذ کرده و تاکنون نزدیک به 39 نفر از این افراد از سراسر کشور در دزفول جذب شده است.

نماینده دزفول در مجلس اظهار کرد: یکی دیگر از اقداماتی که در جهت توسعه این شهرستان انجام شد، مجهز کردن این منطقه به بزرگترین صنعت شمال خوزستان بود؛ احداث کارخانه فولاد دزفول به عنوان بزرگترین صنعت شمال خوزستان در دستور کار قرار گرفت، زمین آن واگذار و مجوزهای لازم برای احداث آن نیز اخذ شد. همچنین دیوارکشی و نصب سوله‌ها صورت گرفت و قرارداد خط تولید آن با کشور ایتالیا منعقد و اولین محموله خط تولید آن وارد دزفول شد.

پاپی‌زاده اظهار کرد: کارگاه‌های نصب خط تولید در سه شیفت کاری مشغول به کارند و هم اکنون کارخانه فولاد دارای 60 درصد پیشرفت فیزیکی است و امید است تا پایان امسال اولین فاز کارخانه دزفول افتتاح شود.

وی همچنین گفت: با توجه به اینکه دزفول یک شهرستان کشاورزی است، در زمینه توسعه کشاورزی در این شهرستان با یک سرمایه‌گذار وارد مذاکره شده و موفق شدیم بزرگترین سردخانه محصولات کشاورزی در جنوب غرب کشور را با مشارکت این سرمایه‌گذار احداث کنیم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار