تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۸۸۴۸۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عرضه چهار نسخه آزمایشی از ویندوز 10
مایکروسافت اعلام کرد که ویندوز 10 را در هفت نسخه مختلف عرضه می کند و حال چهار نسخه را در معرض دید علاقمندان قرار داده است.

به نقل از نکست دیجیت، این نسخه‌ها که شامل نسخه‌های خانگی، حرفه‌ای، تجاری و همراه (Home، Pro، Enterprise و Mobile ) هستند، نیازهای افراد گوناگون که از رایانه‌های شخصی، گوشی های هوشمند، کنسول بازی ایکس باکس وان و ... استفاده می‌کنند را پوشش می‌دهد.

تونی پرافت معاون واحد ویندوز و بازاریابی خدمات جستجوی شرکت مایکروسافت در این مورد گفته است: هر نسخه از ویندوز به نیازهای مختلف کاربران پاسخ داده و برای نصب بر روی ابزار گوناگونی قابل استفاده است. لذا مشتریان عادی، صاحبان مشاغل تجاری بزرگ و کوچک و ... می توانند از این سیستم عامل استفاده کنند.

ویندوز خانگی یا Home برای نصب و استفاده بر روی لپ تاپ های قابل تبدیل به تبلت، تبلت‌های عادی و رایانه های شخصی قابل استفاده است. حالت ویژه تبلت، امکانات امنیتی خاص بیومتریک موسوم به Windows Hello، دستیار صوتی کورتانا و مرورگر Microsoft Edge از جمله ویژگی های آن است. برنامه های ویدیو، عکس، ایمیل، نقشه و عکس هم به طور پیش فرض بر روی آن نصب شده اند.

ویندوز 10 Mobile هم برای تبلت های کوچک و گوشی های هوشمند طراحی شده و نسخه جدید آفیس و برنامه های Windows 10 Home در آن گنجانده شده است.

ویندوز 10 حرفه ای یا Pro، از امکانات ویندوز Home و امکانات خاص ضروری برای استفاده صاحبان مشاغل برخوردار است و ویندوز تجاری یا Enterprise برای استفاده صاحبان مشاغل متوسط و بزرگ در نظر گرفته شده است. از جمله ویندوزهای دیگر می توان به نسخه آموزشی یا Windows 10 Education برای دانش آموزان و معلمان و ...، Windows 10 IoT Core برای محصولات عصر اینترنت اشیا با توانمندی های اندک سخت افزاری و Windows 10 Mobile Enterprise برای تبلت ها و گوشی های مورد استفاده توسط صاحبان مشاغل اشاره کرد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار