تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۸۸۵۱۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سالن تئاتر؛ هدیه سازمان منطقه آزاد اروند به هنرمندان خرمشهر و آبادان
سازمان منطقه آزاد اروند طی تفاهم‌نامه‌ای پنج ماده‌ای با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ساخت و بازسازی سالن‌های تئاتری را در دستور کار قرار داد.

هم‌زمان با نام‌گذاری سال 94 به عنوان "سال تئاتر" از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان منطقه آزاد اروند و معاونت امور هنری وزارت ارشاد جهت ساخت سالن و بازسازی سالن‌های موجود تئاتر دو شهر خرمشهر و آبادان منعقد شد.

شب گذشته - سوم خرداد - مصادف با سال‌روز آزاد سازی خرمشهر در مراسم اختتامیه هجدهمین جشنواره ملی تئاتر مقاومت – فتح خرمشهر تفاهم نامه‌ای بین علی مرادخانی (معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) و اسماعیل زمانی (مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند) در راستای تقویت فعالیت‌های فرهنگی و هنری و ایجاد زیرساخت‌های متناسب برای هنر نمایش و همچنین ترمیم و بازسازی سالن‌های موجود در شهرهای خرمشهر و آبادان منعقد شد.

طبق این تفاهم‌نامه، سازمان منطقه آزاد اروند موظف است ظرف دو سال آینده موارد زیر را به جریان انداخته و عملیاتی سازد که بدین شرح است:

1 . احداث یا تاسیس پلاتوهای (بلک باکس) تئاتر در خرمشهر و آبادان و واگذاری آنها به انجمن نمایش این دو شهر
  
2 .  تاسیس خانه عروسک در آبادان
   
3 . بازسازی و مرمت تالارهای موجود تئاتر در خرمشهر و آبادان
   
4 . میزبانی بخشی از جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی و تئاتر فجر در سال 94 در شهرهای خرمشهر و آبادان
   
5 . حمایت از آثار شاخص با مضامین مقاومت و دفاع مقدس، آیینی و سنتی، کودک و نوجوان و ... جهت اجرا در شهرهای آبادان و خرمشهر

همچنین براساس این تفاهم‌نامه معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موظف به تجهیز مکان‌های اجرای نمایش اعم از تاسیس شده و یا مرمت شده توسط طرف دوم می‌شود. علاوه بر این معاونت هنری آثار شاخص با مضامین مقاومت و دفاع مقدس، آیینی سنتی، کودک و نوجوان و ... جهت اجرای عموم به منطقه آزاد اروند معرفی می‌کند.

حمایت از تولید و اعزام نمایش‌های بند فوق از دیگر وظایف طرف اول (معاونت هنری ارشاد) به حساب می‌آید.

هجدهمین جشنواره ملی تئاتر مقاومت – فتح خرمشهر با معرفی برگزیدگان خود در سالن خلیج فارس خرمشهر به کار خود پایان داد.

مرجع / ایلنا
:
:
:
آخرین اخبار