تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۲
کد خبر: ۸۸۵۲۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حجت الاسلام عادلی نژاد:
روابط عمومی باید تبیین کننده باشد نه توجیح کننده
مسئولین روابط عمومی نباید از نقاط ضعف چشم پوشی کنند و باید رسالت اصلی خود را به خوبی انجام دهند
خوزنیوز: همایش گرامی داشت روز روابط عمومی و ارتباطات و تجلیل از مسئولین و کارشناسان روابط عمومی واحدهای تابعه دانشگاه با حضور دکتر علی خدادادی قائم مقام رئیس دانشگاه، حجت الاسلام و المسلمین عادلی نژاد مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، مرادی جانشین مدیر روابط عمومی دانشگاه و جمعی از مسئولین و کارشناسان روابط عمومی ستاد و واحدهای تابعه دانشگاه در دانشکده پرستاری و مامایی اهواز برگزار شد.

به گزارش خوزنیوز؛ دکتر علی خدادادی قائم مقام رئیس دانشگاه در ابتدای این مراسم ضمن گرامیداشت فرا رسیدن اعیاد شعبانیه، گفت: روابط عمومی در هر سازمانی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و آشنایی با تکنولوژی های جدید ارتباطی برای کارشناسان روابط عمومی امری ضروری است.

خدادادی در ادامه به ویژگی های یک روابط عمومی فعال اشاره کرد و افزود: تیزینی ، خوب گوش دادن و خوب سخن گفتن از جمله مهمترین ویژگی های روابط عمومی است. روابط عمومی باید قبل از اتفاقات خاص در صحنه ها حاضر شود و در این خصوص اطلاع رسانی به موقع انجام دهد.

قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: برای جلوگیری از تشویش اذهان عمومی باید اقدامات اساسی را که در این دولت صورت میگیرد خصوصا اجرای طرح ملی تحول نظام سلامت را پشتیبانی و اطلاع رسانی نماییم زیرا در صورت سهل انگاری فضا برای سوء استفاده آماده میشود.

وی ادامه داد: ارتباط تنگاتنگ با رسانه ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است زیرا ارتباط با رسانه های جمعی و خصوصا رسانه ملی میتواند نقش مهمی در پیشبرد و هدایت افکار عمومی داشته باشد.

خدادادی افزود: حساسیت فعالیت در روابط عمومی حوزه بهداشت و درمان باعث شده تا کارکنان روابط عمومی در این حوزه مسئولیت سنگین تری داشته باشند و لازم است تا کارکنان این حوزه دوره های آموزشی مرتبط و بروز را پشت سر گذارند تا بتوانند به عنوان خادمانی دلسوز در پیشبرد هر چه بهتر اهداف وزارت بهداشت و در صدر آنها طرح تحول نظام سلامت بیش از پیش موفق شوند.

حجت الاسلام والمسلمین عادلی نژاد نیز در این همایش ضمن گرامیداشت اعیاد شعبانیه و آزاد سازی خرمشهر و ابراز خرسندی از حضور در جمع کارشناسان روابط عمومی دانشگاه، به اهمیت بسیار بالای روابط عمومی در نهاد ها و ارگان های مختلف اشاره کرد و زمان حال را اوج قدرت این نهاد نسبت گذشته دانست.

وی گفت: این قدرت تاثیر گذاری مسئولیت را سخت تر و سنگین تر میکند. یک روابط عمومی آرمانی و اسلامی که نتیجه خون شهدای بزرگ ما میباشد با روابط عمومی که هیچ مسئولیت دینی ندارد تفاوت های بسیاری دارد.

عادلی نژاد با بیان اینکه روابط عمومی باید تبیین کننده باشد نه توجیه کننده، ادامه داد: تبیین کنندگی ماهیت کار روابط عمومی است و تقارن این همایش با ولادت حضرت سجاد ما را به یاد تبیین کنندگی که حضرت سجاد(ع) در 1400 سال پیش انجام داد می اندازد که با ارسال پیام کربلا به تمامی دنیا، باعث شد تا کربلا مبدا تحولات تاریخ شود و در حال حاضر همه میدانند که کربلا به پهنای تمام عالم است. این پیام در کربلا دفن نشد چون امام سجاد(ع) و زینب کبرایی بود که توانستند رسالت خود را بدرستی اجرا کنند و این همان تبیین کنندگی بود نه توجیه کنندگی.

این مقام مسئول در پایان گفت: مسئولین روابط عمومی نباید از نقاط ضعف چشم پوشی کنند و باید رسالت اصلی خود را به خوبی انجام دهند.

مرادی نیز در این جلسه با بیان اینکه تمام رفتارهای ما باید سلامت محور باشد، اظهار داشت: هدف همه کارکنان وزارت بهداشت باید بالا بردن طول عمر با کیفیت همه ایرانیان باشد.

مرادی افزود: ما نه روابط عمومی یک کارخانه صنعتی هستیم که بخواهیم با زرق و برق نمایی، محصولمان را بفروش برسانیم و نه روابط عمومی یک تشکل و سازمان سیاسی و یا صنفی که در جهت حذف رقبا قلم بزنیم، بلکه سخنگو و پل ارتباطی یک دستگاه فنی با مسئولیتی تخصصی و ذینفعانی متنوعیم که رضایت همه آنها، هدف ما است.

وی ادامه داد: در برخی اهداف با روابط عمومی های سایر ارگان ها نقاط مشترک داریم ولی بدلیل حضور در یک ارگان کاملا تخصصی که رسالت آن ارائه خدمات بهداشتی و درمانی با کیفیت به مردم است، استفاده از تمامی ظرفیت های موجود برای ارتقاء سطح سلامت آحاد شهروندان و افزایش طول عمر با کیفیت آنان را هدف مشترک و انکار ناپذیر تمامی اجزاء نظام سلامت و علی الخصوص روابط عمومی دانشگاه های علوم پزشکی کشور میدانیم.

مرادی گفت: ارتقای سطح سواد سلامت مردم یکی از مهمترین رویکرد های روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اهواز است، همچنین تبدیل کردن تهدید ها به فرصت مهمترین هنر روابط عمومی است.

جانشین مدیریت روابط عمومی دانشگاه ادامه داد: برجسته کردن رویدادهای کشوری در راستای سیاست های وزارت بهداشت و اختصاص ستون های ویژه با عنوان مشاوره حقوقی حوزه سلامت درسایت وب دا خوزستان و هفته نامه جندی شاپور از دیگر برنامه های روابط عمومی دانشگاه برای ارتقا فرهنگ سلامت و سواد رسانه ای شهروندان است. همچنین برنامه ریزی برای انجام بازدید های میدانی اعضا هیئت رئیسه دانشگاه به منظور به حداقل رساندن فاصله مردم و مسئولان و همچنین تسریع در رفع چالش ها و تهدیدات از دیگر رویکردهای روابط عمومی دانشگاه است.

مرادی در پایان گفت: ارتباط  و بازدید های مستمر با حوزه های محیطی برای تحقق شعار «خدمت صادقانه و بی منت با محوریت نظارت مفید، موثر و مستمر در 24 ساعت» یکی دیگر از اهداف و برنامه های روابط عمومی در راستای تحقق اهداف نظام سلامت و ارائه خدمت به شهروندان خوزستانی است.

به گزارش خوزنیوز؛ در پایان این همایش از مسئولین و کارشناسان روابط عمومی واحدهای تابعه دانشگاه با اهدا لوح تجلیل به عمل آمد.
:
:
:
آخرین اخبار