تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۹
کد خبر: ۸۸۵۲۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار خرمشهر:
راه توسعه خرمشهر ارتقا و توسعه مبادلات تجاری است
فرماندار خرمشهر راه توسعه خرمشهر را ارتقا و توسعه مبادلات تجاری دانست.

ولی‌الله حیاتی روز گذشته در نشستی با موضوع بررسی مسائل خرمشهر و با حضور رئیس فراکسیون دفاع مقدس مجلس و برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسئولان شهری در سالن اجتماعات فرمانداری خرمشهر اظهار کرد: در جای‌جای کشور شاهد عمران و توسعه هستیم و خرمشهر تنها نقطه در ایران اسلامی است که نتوانسته به وضعیت قبل از جنگ تحمیلی برسد.

وی راه توسعه خرمشهر را ارتقا و توسعه مبادلات تجاری خواند و افزود: خرمشهر شهر تجاری و بندری است و اگر خواستار توسعه این شهر هستیم باید بندر خرمشهر را احیا کنیم.

حیاتی لایروبی اروند را عاملی برای ارتقای میزان اشتغال‌زایی بندر خرمشهر به میزان 50 درصد دانست و گفت: میزان اشتغال بندر خرمشهر به دلیل اینکه هنوز لایروبی اروندرود صورت نگرفته در حدود 3 هزار نفر است و اگر لایروبی اروند صورت بگیرد و به آن عمق 9 متر قبل از جنگ تحمیلی برسیم، کشتی‌های بیش از 20 هزار تنی در آنجا پهلو خواهند گرفت و به واسطه شرکت‌های خدماتی که مستقر خواهند شد، اشتغال‌زایی 50 درصد افزایش پیدا خواهد کرد.

فرماندار خرمشهر در ادامه به مشکل فرسودگی شبکه توزیع آب اشاره کرد و گفت: به دلیل فرسودگی شبکه توزیع آب، مردم خرمشهر در فصل‌های مختلف با افت فشار آب مواجه هستند.

وی با بیان اینکه همچنین 40 درصد فاضلاب خرمشهر هنوز کار نشده است و به دلیل بالا بودن سطح آب‌های زیرزمینی مردم خرمشهر با مشکل فاضلاب در منازل خود مواجه هستند، افزود: برای بازسازی فاضلاب خرمشهر به 300 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی مشکل در حوزه راه را دیگر مشکل خرمشهر قلمداد کرد و گفت: خرمشهر به عنوان پایانه شمال به جنوب کشور محور و کانون توسعه صادرات غیر‌نفتی است، سال گذشته یک میلیارد و 300 میلیون دلار صادرات سال گذشته خرمشهر بود اما با این حال با مشکلات بسیاری درمسیرهای مواصلاتی مواجه است.

وی در پایان بیان کرد: همچنین در بحث مسکن بافت‌هایی وجود دارد که متولی آن‌ها مسکن و شهرسازی است اما در آن مشکلات بسیار زیرساختی وجود دارد که عامل اعتراض مستمر و تجمع مکرر مردم آن مناطق شده است که باید یکبار و برای همیشه به آن پایان داد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار