تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۶
کد خبر: ۸۸۵۳۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس فراکسیون دفاع مقدس مجلس پیشنهاد کرد:
تهیه طومار نمایندگان برای رفع مشکلات خرمشهر
رئیس فراکسیون دفاع مقدس مجلس شورای اسلامی پیشنهاد تهیه طومار نمایندگان برای رفع مشکلات خرمشهر را داد.

لاله افتخاری عصر روز دوشنبه و به مناسبت سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر در سالن شهید دورقی فرمانداری خرمشهر، اظهار کرد: هدف از حضور در چنین روزی عرض ادب به خرمشهری است که به تعبیر امام راحل آن را خدا آزاد کرد.

وی در ادامه بیان کرد: احساس می‌کنم که در مورد خرمشهر کم‌توجهی شده است با وجود محدودیت بودجه و تاثیرات تحریم‌ها و تهدید‌ها بازهم می‌توان با هم‌صدایی از این مرز بوم دفاع کنیم و همه وظیفه داریم تا نگاه ویژه‌ای به خرمشهر داشته باشیم و اگر بخواهیم راه شهدا را ادامه دهیم باید ما هم نگاه ویژه و خاصی به این شهر داشته باشیم.

رئیس فراکسیون دفاع مقدس مجلس پیگیری یک تا دو قانون در مورد اعمال مدیریت یکپارچه و سایر مشکلات را تنها توانایی مجلس در یک چهارم زمان باقی مانده از فرصت حضور چهارساله مجلس یازدهم دانست.

وی برای رفع مشکلات پیشنهاد تهیه طومار از مشکلات خرمشهر داد و گفت: پیشنهاد می‌کنم مطالب بیان شده در مورد مشکلات خرمشهر به صورت نامه‌ای نوشته شده و با جمع‌آوری امضا نمایندگان آن را به صورت طومار تهیه و به رئیس مجلس، رئیس جمهور و مقام معظم رهبری عرضه بداریم و بخواهیم نگاه و عنایت ویژه‌ای به خرمشهر کنند.

افتخاری با بیان اینکه رفع مشکلات را با وجود شرایط فعلی امری ناشدنی است، راهکار رفع مشکلات را تقویت بیشتر بخش خصوصی دانست و افزود: مجلس در این راستا اقدامات خوبی را صورت داده و ما در مجلس برای حمایت از بخش خصوصی چند قانون را تصویب کردیم.

وی به برشماری نمونه‌هایی از تسهیلات قانونی پیش‌بینی شده برای کمک به بخش خصوصی پرداخت و گفت: در راستای حمایت از بخش خصوصی معافیت‌های مختلف مالیاتی، مقررات ماده 2 قانون رفع موانع تولیدپذیر که تصویب شده است، همچنین تاسیس دانشگاه‌های دانش‌بنیاد از دیگر اقدامات برای تقویت بخش خصوصی است.

رئیس فراکسیون دفاع مقدس مجلس خاطر‌نشان کرد: مقام معظم رهبری نیز این دیدگاه را داشته و نامیدن امسال به سال همدلی و همزبانی نماید این است که می‌توان با همدلی زمینه جذب سرمایه‌گذار، تقویت تولید و رفع بسیاری از مشکلات را سبب شد.

افتخاری در پایان از تصمیم فراکسیون دفاع مقدس مجلس شورای اسلامی برای ثبت خاطرات خبر داد و اظهار کرد: ما باید یک نهضت و کار جهانی داشته باشیم و این فراکسیون نیز نسبت به ضبط و ثبت این خاطرات آمادگی دارد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار