تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲
کد خبر: ۸۸۵۴۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کاسبی با حقه های نخ نما؛
فروش سکه های تقلبی با پیامک ادامه دارد
با وجود اینکه برخی دام های کلاهبرداران به علت انتشار گسترده در مطبوعات، بسیار نخ نما شده اند ولی بازهم افرادی هستند که فریب همان دام های همیشگی را می خورند.

سال گذشته تعداد دو هزار و ۵۰۰ سکه تقلبی و اردیبهشت ماه امسال نیز ۷۰۰ سکه تقلبی در شهرستان دزفول کشف شد. در این موارد نیز پیامک ها از جانب عشایری که سکه را کشف کرده اند، بود ولی جای تعجب دارد که چرا برخی مردم چندین بار به یک شیوه، طعمه کلاهبرداران و مجرمان حرفه ای می شوند.

رئیس پلیس فتای خوزستان اظهار می کند: پلیس فتا مرجع و ضابط مقام قضایی در راستای رسیدگی به حوزه جرائم سایبر است. رسیدگی به جرائم پیامکی در حوزه رسیدگی پلیس آگاهی بوده و جرم اینگونه جرائم در مصداق کلاهبرداری بوده است.

سرهنگ سعید شعبان می افزاید: نیروی انتظامی استان با چنین مجرمانی با قاطعیت برخورد کرده و پلیس آگاهی و معاونت اجتماعی نیز اطلاع رسانی های لازم را انجام می دهد.

وی یادآور می شود: مردم باید هر مطلبی را که دریافت می کنند نسبت به بررسی صحت آن اقدامات لازم را انجام دهد. البته چنین مطالبی تنها منوط به دریافت پیامک نیست.

رئیس پلیس فتای خوزستان در پایان می گوید: کلاهبرداران به دنبال نقاط حساس بوده و از لحاظ مالی افراد را برای افکار سودجویانه خود ترغیب می کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان دزفول عنوان می کند: اخیرا از سوی افراد شیاد و کلاهبردار با ارسال پیامک هایی با مضمون های مختلف مبنی بر پیدا کردن سکه های طلا افراد ساده لوح را به محل قرار کشانده و از آنها کلاهبرداری می کنند.

سرهنگ احمد چنداز در ارتباط با شیوه و شگرد این افراد می گوید: کلاهبرداران با روش ارسال پیامک هایی با مضمون (ما عشایر چادرنشین هستیم که موفق به کشف مقداری سکه و مجسمه قدیمی شده ایم و چون در شهر کسی را نداریم شما آنها را بفروش و پولی هم به ما بده... ) برخی از شهروندان را به مکان خلوت کشانده و معامله می کردند.

وی یادآور می شود: متاسفانه این کلاهبرداران سکه های تقلبی را با مبالغ هنگفتی به آنها می فروختند. در این راستا مأموران با انجام تحقیقات گسترده موفق به شناسایی یک کلاهبردار حرفه ای و سابقه دار در ارتباط با این پرونده شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان دزفول ادامه می دهد: ماموران نیروی انتظامی این شهرستان در یک عملیات غافلگیرانه این فرد شیاد و سابقه دار را دستگیر و ۵۰ عدد سکه تقلبی از وی کشف کردند.

چنداز تاکید می کند: متهم این پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شده است. شهروندان باید هرگز فریب افراد کلاهبردار و فرصت طلب را به بهانه به دست آوردن گنج خیالی نخورند. مردم باید در صورت دریافت هر گونه پیشنهاد پیامکی از سوی افراد ناشناس مراتب را سریعا به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

لزوم مشورت با افراد آگاه

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خوزستان بیان می کند: افراد نباید بدون آگاهی داشتن در هیچ زمینه اقدامات خود را عملی کنند. بهترین چیزی که در تعلیمات دینی هم به آن اشاره و تاکید شده مشورت با افراد آگاه و صاحب نظر است.

سرهنگ سید رحمان موسوی تاکید می کند: وقتی مردم اخبار، اطلاعات و یا حتی پیامک هایی را دریافت می کنند بهتر است که با کارشناسان امر و آگاه مشورت داشته باشند. چون در حال حاضر با گسترش شبکه های اجتماعی و عضویت بالای افراد در این شبکه ها اخبار دروغین فراوانی در بین مردم انتشار می یابد.

وی ادامه می دهد: متاسفانه شبکه های اجتماعی و برخی از سایت های خبری نسبت به درج و انتقال اخبار صحیح چندان توجهی نمی کنند. مردم باید از این ابزار و همچنین گسترش شبکه های اطلاع رسانی در راستای کارهای مثبت استفاده کنند.

موسوی در پایان می گوید: بهترین راه حل برای اطلاع یافتن از صحت اخبار و یا جلوگیری از سواستفاده و عدم گرفتاری در دام کلاهبرداران مراجعه به سایت های رسمی و معتبر و همچنین مشورت با افراد آگاه و متخصص امر است.

در حال حاضر و در دنیای امروز به علت گسترش شبکه های اجتماعی، شیوه های کلاهبرداری دنیای مجازی نیز به شیوه های سنتی مرسوم در گذشته اضافه شده است که عدم آگاهی برخی کابران و ساده لوحی برخی دیگر سبب می شود که به شیوه های بسیار ابتدایی و حتی گاهی خنده دار در این دام های ناشیانه گرفتار می شوند

مرجع / مـهـر
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳
احمدرضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۵
0
0
سلام. دقیقا همین اتفاق امروز واسه من افتاد و همین پیامک به دستم رسید . دقیقاا همینو گفت که عشایره و سکه و مجسمه پیدا کردههههه .... چیکااار کنم ؟؟؟؟؟؟
كرم
|
ROMANIA
|
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
0
0
باسلام من يك مال باخته ام جكار كنم راهنمايي بفرماييد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
0
0
سلام امین پیام دیروز برای من اومد باید چکار کنم؟
:
:
:
آخرین اخبار