تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۸۸۵۵۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان خبر داد:
وجود 800 آموزشگاه فعال آزاد فنی و حرفه‌ای در خوزستان
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان از وجود 800 آموزشگاه فعال آزاد فنی و حرفه‌ای در سطح استان خبر داد.

رحمن قلاوند امروز با اشاره به ماده واحده قانون الزام فراگیری آموزش‌های فنی وحرفه‌ای برای اشتغال به کار، اظهار کرد: تمام کارفرمایان واحدهای صنعتی، تولیدی، خدماتی و صنفی موظف هستند تا از متقاضیان اشتغال به‌کار، گواهینامه مهارت فنی و حرفه‌ای مطالبه کند.

به گفته وی، این کار در راستای ارتقای کیفیت تولیدات و تنظیم مهارت‌های موجود صورت می‌گیرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان با اشاره به اینکه در استان خوزستان حجم بالایی از اشتغال مربوط به عملیات اجرای و ساخت و ساز است، تصریح کرد: چنانچه مرحله نیاز تا طراحی، تهیه نقشه‌های اجرایی و مصالح به خوبی انجام شود اما کارگر مشغول در آن پروژه از عهده کار به درستی برنیاید، تمام زحمات به هدر رفته، بناها نامرغوب و افت کیفیت ساختمان را موجب می‌شود.

قلاوند اضافه کرد: براساس تفاهمنامه منعقد شده با سازمان نظام مهندسی خوزستان مبنی بر شناسایی کارگران صنعت ساختمان، 34 هزار کارگر ساختمانی در سال گذشته آموزش‌های این صنعت را زیر نظر اداره آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان فرا گرفتند و موفق به دریافت کارت مهارتی شدند.

وی با تاکید بر لزوم هم‌افزایی میان سازمان فنی و حرفه‌ای با ادارات در پیشبرد هر چه بهتر اهداف، یادآور شد: نیاز به افزایش سهمیه پوشش بیمه‌ای در استان برای تمام کارگران دارای کارت مهارتی داریم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان ادامه داد: با توجه بر ضرورت شتاب بخشی تحول در اجرای صنعت ساختمان در خوزستان، موضوع جلوگیری از ورود افراد غیرمتخصص در این حرفه الزامی است.

قلاوند همچنین در خصوص طرح توانمندی و آموزش مهارتی روستائیان، عشایر و ساکنان مناطق محروم و مرزی، گفت: طبق این طرح، نیازسنجی آموزش مهارتی این اقشار انجام و پس از ارائه آموزش‌های مهارتی به آنان در جهت رسیدن به اشتغالی پایدار گام‌های اساسی برداشته می‌شود.

وی از کاهش مهاجرت‌های بی‌رویه از روستاها به شهر، جلوگیری از تبدیل نیروی مولد انسانی به نیروی ناکارآمد شهری و نیز کاهش آمار مشاغل کاذب در سطح شهرها به عنوان عوامل مهم و موثر  در اجرای مناسب و درست طرح توانمندی و آموزش مهارتی روستائیان، عشایر و ساکنان مناطق محروم و مرزی نام برد.

این مسئول با اشاره به رشته اتصال شغل و مهارت با یکدیگر، افزود: افراد جویای کار پس از گذراندن آموزش‌های مهارتی فنی وحرفه‌ای و دریافت تسهیلات لازم می‌توانند وارد مرحله اشتغال شوند، روی آوردن به مشاغل خرد و خانگی راهی برای خود اشتغالی افراد است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان از وجود 800 آموزشگاه فعال آزاد فنی و حرفه‌ای در سطح استان خبر داد و افزود: همکاری میان واحدهای آموزشی دولتی و آزاد می‌تواند موجب ایجاد تحولات خوب و مناسب در بخش اشتغال خوزستان شود.

وی خاطر نشان کرد کرد: نگاه شهرداری به این آموزشگاه‌ها تجاری است و این امر سبب مطالبه عوارض کلان از آنان می‌شود، ضروری‌ست تا شهرداری در این زمینه تغییر نگرش دهد.
:
:
:
آخرین اخبار