تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۱
کد خبر: ۸۸۵۵۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
راه‌اندازی سامانه میراث‌بان در میراث فرهنگی خوزستان
مدیر کل میراث فرهنگی خوزستان گفت: به منظور ارتقای سطح مشارکت مردمی در حفاظت از آثار تاریخی خوزستان سامانه میراث‌بان در میراث فرهنگی خوزستان راه‌اندازی شده است.

افشین حیدری اظهار کرد: حفاظت از آثار تاریخی به صورت لحظه‌ای و گسترده در سطح استان خوزستان از نیازهای ضروری است که همیشه میراث فرهنگی خوزستان در این زمینه در حال برنامه‌ریزی بوده و به این منظور سامانه میراث‌بان در استان راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به ویژگی‌های این سامانه تلفنی گفت: این سامانه به صورت شبانه روزی در استان خوزستان فعال است و مردم هر گونه تعرضی را به آثار تاریخی می‌توانند به این سامانه اطلاع دهند.

حیدری با اشاره به رسیدگی شبانه روزی به پیام‌های مردمی خاطرنشان کرد: مردم با شماره‌گیری 1820 تماس می‌گیرند و مسایل مختلف در راستای حفاظت از آثار تاریخی را گزارش می‌دهند و به محض اتمام پیام برای رسیدگی به مساله مطرح شده پیام به معاونت و یگان حفاظت ابلاغ می‌شود.

حیدری افزود: پس از بررسی و رسیدگی به مشکل طرح شده توسط مردم به تماس گیرنده برای نحوه پیگیری این موضوع نیز گزارش ارایه می‌شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: این سامانه به منظور ارتقای سطح ارتباط مردم در زمینه حفاظت از آثار تاریخی خوزستان راه‌اندازی شده است و می‌کوشیم تا سرعت عمل در این زمینه به منظور کاهش خسارات احتمالی روزبه‌روز بیشتر شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار