تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۲
کد خبر: ۸۸۵۵۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
انصاری در نشست خبری:
رهبر معظم انقلاب سخنران مراسم 14 خرداد
دبیر ستاد مرکزی مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) گفت: در مراسم روز 14 خرداد رهبر معظم انقلاب و سید حسن خمینی در صحن اصلی حرم مطهر سخنرانی خواهند کرد.

محمد علی انصاری دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت ارتحال حضرت  امام صبح امروز (سه شنبه) در نشست خبری به برنامه‌های این ستاد برای مراسم روز 14 خرداد پرداخت.

وی اظهار داشت: پیام ما در 14 خرداد علاوه بر وحدت همدلی و همزبانی با کسانی است که در میدان دیپلماسی با ابرقدرتها دست و پنجه نرم کرده‌اند.

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت ارتحال حضرت  امام تصریح کرد: هر کسی که مسلمان ، طرفدار امام و ولایت باشد و در ذهنش این باشد که سرداران ما بر سر میز مذاکره جز جنگ با کفر کار دیگری می‌کنند؛ سخت در اشتباه هستند.

انصاری با بیان اینکه مراسم بزرگداشت امام از شب 14 خرداد با سخنرانی رئیس جمهوری آغاز می‌شود گفت:سخنرانی حجت الاسلام حسن روحانی در شبستان صحن شهدای حرم امام بعد از نماز مغرب و عشا آغاز می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مراسم اصلی که روز میثاق با امام و مقام عظیمی ولایت است از ساعت 9 صبح در صحن اصلی حرم مطهر برگزار شده و ما در همان روز به دست مردم از حرم امام رونمایی می‌کنیم.

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت ارتحال حضرت  امام اضافه کرد: حجت الاسلام سید حسن خمینی قبل از فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی ضمن عرض خوشامد به زائران به سخنرانی خواهد پرداخت.

انصاری با بیان اینکه تاکنون 800 هزار نفر برای شرکت در مراسم از شهرستان‌ها ثبت نام کرده‌اند گفت: تقاضا بسیار زیاده بوده اما به دلیل برخی محدودیت‌ها پذیرای بیش از این زائر نیستیم.

وی در مورد ساخت حرم مطهر امام خمینی به ذکر نکاتی پرداخت و تصریح کرد: قطعا حرم امام با زندگی شخصی ما متفاوت است چرا که حرم امام خانه امام نیست بلکه خانه تکریم و تعظیم مردم است.

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت ارتحال حضرت  امام با تاکید بر اینکه ما در ساخت حرم مطهر کمترین هزینه را انجام دادیم گفت: ما علاوه بر ساخت حرم یک موزه نیز در کنار آن ترتیب داده ایم که 5 الی 6 ماه بعد افتتاح داده خواهد شد.

انصاری همچنین از راه‌اندازی یک پژوهشکده هنری در کنار حرم مطهر امام عظیم‌الشان انقلاب خبر داد و گفت که هدف از راه‌اندازی این پژوهشکده این است تا هنر ناب اسلامی فراموش نشود.

وی در ادامه اظهارات خود به توجه جدی برای ایجاد امکانات در اماکن مقدس و اقدامات صورت گرفته در عربستان پرداخت و گفت: آل سعود یک دولت بی کفایت، ضعیف و خودکامه است اما آنان پس از مدتی به این نتیجه رسیده‌اند که باید بخش اعظمی از سرمایه خود را برای اماکن مذهبی مصرف کنند.

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت ارتحال حضرت امام ادامه داد: امکانات در اماکن مذهبی عربستان به گونه‌ای است که مردم یک روز بیشتر در عرفات نیستند اما به اندازه تمام سال در آنجا امکانات ایجاد شده است.

انصاری با بیان اینکه حرم مطهر را به گونه‌ای ساختیم که 500 سال عمر کند گفت: ما از انتقاد استقبال کرده و خوشحال می‌شویم که ایراد کار و حتی میزان هزینه کرد را از ما بخواهند اما کسانی که بگویند امام چون ساده زیست بودند نباید حرم داشته باشند برای ما قابل قبول نیست.

انصاری ادامه داد: این‌هایی که می‌گویند چون امام ساده زیست بود نباید حرم داشته باشد شاید افرادی هستند که دوست ندارند در برخی شب‌ها 50 هزار نفر در کنار حرم امام برای نیایش گردهم بیایند.

وی با بیان اینکه از امکاناتی که با زائری می‌دهیم به هیچ عنوان راضی نیستم گفت: این همه راه را از عشق زیارت حضرت امام به تهران آمده بنابراین ما باید نهایت تلاش خود برای دادن امکانات به اینجا اضافه کار بگریم.

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت ارتحال حضرت امام همچنین در ابتدای اظهارات خود مطالبی را در مورد مکتب امام غایب و نزدیکی این مکتب به مکتب امام راحل را بیان کرد.

وی در بخشی از این اظهارات خاطرنشان کرد: مکتب سیاسی و انقلابی امان با مکتب انتظار واقعی قرابت دارد و اگر امام زمان در زمان امام راحل ظهور می‌کند آیا امام خمینی یکی از برجستگان در همراهی با ایشان نبود.

انصاری با بیان اینکه برخی‌ها می‌خواهد راه اندیشه و آرمان امام را خیلی پیچیده، سخت و دشوار و غیر قابل درک معرفی کنند اظهار کرد: امام 4 اصل اساسی بیشتر نداشت و آن رهایی انسان از قید خودخواهی و مبارزه با ظلم ، حق‌مداری جامعه و صبر و شکیبایی برای رسیدن به دوران ظهور بود.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار