تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۴
کد خبر: ۸۸۵۶۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس انجمن دوستداران میراث فرهنگی رامهرمز خبر داد:
مرمت‌ خانه صنایع دستی رامهرمز
رئیس انجمن دوستداران میراث فرهنگی رامهرمز از مرمت «نخستین خانه صنایع دستی رامهرمز» با اعتبار اولیه 40 میلیون تومان خبر داد.

منصور معتمدی امروز اظهار کرد: با توجه به این که رامهرمز از دیرباز دارای قدمت ساخت و ساز و صنایع دستی از جمله قفل سازی، گیوه دوزی، عبابافی، جاجیم بافی و بسیاری صنایع دیگر بوده، اقدام به ایجاد نخستین خانه صنایع دستی خواهیم کرد.

وی ادامه داد: با پیشینه خوبی که این شهرستان در صنایع دستی داشته و با رایزنی‌های انجمن دوستداران میراث فرهنگی و معاونت میراث فرهنگی و معاونت صنایع دستی استان، این خانه احداث خواهد شد.

رئیس انجمن دوستداران میراث فرهنگی رامهرمز تصریح کرد: اعتبار اولیه مرمت و بازسازی این خانه قدیمی معادل 40 میلیون تومان است که نخستین خانه صنایع دستی در این شهرستان خواهد بود.

وی افزود: راه اندازی این خانه در راستای تشویق و ترغیب صنعتکاران بومی و تجمع در یک محل که هم تولید و هم فروش داشته باشند تا کمکی به صنعتگرانی که استعداد این کار را دارند، شود.

معتمدی عنوان کرد: امیدواریم این خانه زمینه‌ای شود برای حرکتی بزرگ‌تر تا بتوان با همکاری مسئولان بازارچه بزرگتری را احداث کرد.

رئیس انجمن دوستداران رامهرمز در پایان گفت: در حال حاضر رشته‌های چرم دوزی، رودوزی‌های سنتی، زیورآلات، چلنگری و مسگری توسط هنرمندان صنایع دستی این شهرستان احیا شده که امیدواریم بتوانیم با همکاری خوب اداره میراث فرهنگی این شهرستان در توسعه این گونه صنایع تلاش بیشتر به عمل آوریم.
مرجع / فـارس
برچسب ها: رامهرمز
:
:
:
آخرین اخبار