تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۸
کد خبر: ۸۸۵۶۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس شورای بخش مرکزی آبادان تاکید کرد:
لزوم برنامه‌ریزی برای رفع مشکلات کشاورزی در آبادان
رئیس شورای اسلامی بخش مرکزی آبادان بر لزوم برنامه‌ریزی جدی برای رفع مشکلات کشاورزی در این بخش تاکید کرد.

عباس عبادی‌پور امروز اظهار کرد: بررسی و ارزیابی مشکلات موجود در بخش کشاورزی باید مطابق با واقعیت‌ها صورت گیرد تا بتوان برنامه مشخصی را برای رفع مشکلات کشاورزی تدوین کرد و مدیر بر اساس آن حرکت و کار کند.

وی، حضور کشاورزان با تجربه و صاحب نظر در کنار مدیران و مهندسان بخش کشاورزی را امکانی در جهت ارائه برنامه‌های مطلوب‌تر و قابل اجرا در این زمینه خواند و افزود: تخصیص اعتبارات مورد نیاز در جهت سرعت بخشی به اجرای برنامه‌ها و طرح‌های مختلف کشاورزی الزامی است.

رئیس شورای اسلامی بخش مرکزی آبادان از نامناسب و کم بودن حجم آب مورد نیاز کشاورزان به عنوان اصلی‌ترین مشکل کشاورزان روستاهای ثوامر، امام حسن عسکری(ع) و نقشه حیر نام برد و گفت: از آنجاییکه در این مناطق آبیاری نخیلات و زمین‌ها به صورت مکانیزه و پمپاژ آب انجام می‌شود لذا ضعف پمپاژ آب، عدم آبیاری به موقع در فصول مختلف سال و نبود یک شرکت مستقل برای نگهداری شبکه آب کشاورزی و نحوه تقسیم‌بندی آن به عنوان عمده‌ترین مشکلات، کشاورزان این مناطق را به دردسر انداخته است.

عبادی‌پور با اشاره به اجرای طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری که در زمان حاضر در شهرستان آبادان در حال اجراست، تصریح کرد: انتظار می‌رود تا بخشی از این طرح در روستاهای بخش مرکزی نیز اجرایی شود، اجرای این طرح سبب احیای نخیلات و زمین‌های کشاورزی در این روستاها می‌شود.

به گفته وی، به دلیل موقعیت و ساختار متفاوت روستاهای بخش مرکزی با سایر مناطق شهرستان اجرای بخشی از این طرح در این مناطق، بازدهی خوبی را به همراه خواهد داشت.

رئیس شورای اسلامی بخش مرکزی آبادان با انتقاد از نحوه قیمت گذاری خرما در سال گذشته یادآور شد: قیمت اعلام شده توافقی خرید خرما در سال گذشته متناسب با واقعیات موجود در بازار نبود و این امر سبب کاهش انگیزه کار و فعالیت در میان کشاورزان شد.

عبادی‌پور گفت: هزینه‌های مربوطه با فعالیت و درآمد حاصل از آن به هیچ وجه با یکدیگر تطابق نداشتند.

وی خواستار مداخله دولت به منظور افزایش قیمت توافقی خرید خرما و برنامه‌ریزی برای خرید تضمینی این محصول در سال جاری شد.

رئیس شورای اسلامی بخش مرکزی آبادان افزود: از مسئولان استان خوزستان و شهرستان نیز می‌خواهیم که با ایجاد صنایع تبدیلی مرتبط با محصول خرما، زمینه اشتغال، اقتصادی منظم و انگیزه برای تولید بیشتر را فراهم کنند.

عبادی‌پور همچنین از مسئولان سازمان منطقه آزاد اروند خواستار توجه ویژه در جهت رفع مشکلات کشاورزان و اختصاص اعتبارات لازم در این زمینه شد.

وی اضافه کرد: برنامه‌ریزی هدفمند سازمان منطقه آزاد اروند در کنار تلاش‌های سایر مسئولان به خصوص فرمانداری ویژه آبادان، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و بخشداران می‌تواند زمینه بهتر و مناسب‌تری را برای توسعه بخش کشاورزی و رفع مشکلات فراهم کند.
مرجع / فـارس
برچسب ها: آبادان
:
:
:
آخرین اخبار