تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۸۸۵۷۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رشد تخلیه غلات در بندر کانونی غلات کشور
تخلیه غلات در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) تا پایان اردیبهشت ماه امسال از مرز 2 میلیون تن گذشت که این میزان 7 درصد رشد را نسبت به مدت مشابه در سال گذشته نشان می‌دهد.

گرایلو،  معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان با اشاره به سهم 76 درصدی منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) در تخلیه کالاهای اساسی کشور از جمله غلات اظهار کرد: با توجه به اهمیت غلات به عنوان یک کالای استراتژیک، سرعت تخلیه و حمل آن جهت توزیع به اقصی نقاط کشور از اهمیت خاصی برخوردار است و این مجتمع بزرگ بندری با توجه به موقعیت جغرافیایی ممتاز خود و برخورداری از تجهیزات پیشرفته تخلیه، بارگیری و قابلیت نگهداری کالا، توانایی پذیرش و تخلیه حجم بالایی از غلات را دارد.

وی افزود: با همت و تلاش کارشناسان امور بندری این اداره کل و با استفاده از ظرفیت و توانمندی بخش خصوصی، تا پایان اردیبهشت ماه امسال 2 میلیون و 12 هزار و 520 تن انواع غلات در این مجتمع بزرگ بندری تخلیه شد.

گرایلو با اشاره به روند مثبت شاخص‌های عملیاتی تخلیه غلات نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، برنامه ریزی مدون، کسب آمادگی و افزایش توان عملیاتی جهت پذیرش و تخلیه کشتی های ورودی حامل غلات و بهره‌گیری از توانمندی بخش خصوصی مجرب را از جمله عوامل کسب موفقیت در این زمینه برشمرد.

معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان ضمن اشاره به کسب رکورد تخلیه روزانه غلات به میزان 29 هزار و 786 تن در اردیبهشت‌ماه امسال، اظهار کرد: امیدواریم با در پیش گرفتن تمهیدات لازم شاهد کسب رکوردهای تازه‌ای در حجم و نرخ سرعت تخلیه غلات در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) باشیم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار