تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۸۸۵۷۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در مراسم امضای تفاهمنامه مطرح شد
وام ۲۰ میلیونی قرض‌الحسنه برای بافت‌های فرسوده/ برخی بانک‌ها تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی را نمی‌پردازند
معاون وزیر راه و شهرسازی در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری برای اعطای تسهیلات نوسازی در محدوده‌ بازآفرینی شهری که با همکاری صندوق کارآفرینی امید انجام خواهد شد،گفت: هنوز برخی از بانک‌های عامل از پرداخت تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی مسکن بافت‌های فرسوده ممانعت می‌کنند.

محمدسعید ایزدی در آیین امضای این تفاهمنامه گفت: یکی از اولویت‌های دولت چه در تأمین مسکن اجتماعی و چه در مسکن حمایتی استفاده از ظرفیت‌های نوسازی است.

وی ادامه داد: محدوده‌های هدف محدوده‌هایی هستند که افراد کم‌درآمد در آن ساکن هستند، بنابراین اولویت دولت پرداخت تسهیلات برای نوسازی و بهسازی این بافت‌ها و این محدوده‌ها است، پس دولت تلاش کرده که اکثر برنامه‌های خود را بر روی حوزه به‌سازی مسکن شهری و روستایی قرار دهد.

ایزدی گفت: در راستای این هدف دولت، خود را موظف دانسته‌ایم که به اشکال مختلف اهداف را تحقق ببخشیم و برای اینکه خود را مستقیم درگیر فرآیند این بهسازی و نوسازی قرار ندهیم نقش بخش خصوصی را در حمایت از این برنامه بسیار پررنگ کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه امضای تفاهمنامه امروز در حقیقت استارت زدن به یک جریان است،‌گفت: امید است بتوانیم با این مدل تأمین منابع کنیم و برای متقاضیان نوسازی بافت‌های فرسوده به اشکال مختلف تسهیلات پرداخت کنیم.

مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهر تهران با بیان اینکه این مدل که امروز با صندوق کارآفرینی امید به امضا رسیده است با پرداخت تسهیلات از سوی 25 بانک عامل با سقف 50 میلیون تومان متفاوت است، گفت:‌براساس این تفاهمنامه متقاضیان می‌توانند وام قرض‌الحسنه با سود 4 درصد و تا سقف 20 میلیون تومان دریافت کنند.

به گفته وی سقف تفاهمنامه امروز 12 میلیارد تومان است که می‌تواند حدود 1000 متقاضی را پوشش دهد.

ایزدی در پاسخ به این سؤال خبرنگار مبنی بر اینکه آیا بانک‌ها همچنان در پرداخت تسهیلات 50 میلیون تومانی به بافت‌های فرسوده تعلل می‌کنند گفت:‌ علی‌رغم مصوبه پرداخت تسهیلات از سال 93 هنوز که هنوز است برخی از بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات 50 میلیون تومانی خودداری می‌کنند، بنابراین با امضای تفاهمنامه امروز که پایلوت و آزمایشی خواهد بود، مردم را توانمند خواهیم کرد و تا حدودی به بخش مسکن رونق خواهیم داد.

وی خاطرنشان کرد: پرداخت این تسهیلات 20 میلیون تومانی بدون بروکراسی اداری و با معرفی متقاضیان از سوی شرکت عمران و بهسازی شهری ایران صورت خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: از سال گذشته دولت مصوب کرد که 22 بانک تسهیلات 50 میلیون تومان بافت فرسوده را پرداخت کنند، با اضافه شدن 3 بانک دیگر به این 22 بانک (بانک مسکن) تعداد این بانک‌ها به 25 بانک رسید، اما از این تعداد تاکنون تنها 5 بانک اقدام به پرداخت تسهیلات کرده‌اند.

به گفته وی از سال گذشته تاکنون 27 هزار و 500 فقره پرداخت تسهیلات بافت فرسوده آغاز شده است. بنابراین باید تا پایان امسال منتظر ماند و دید که چه میزان از تسهیلات که تصویب شده سقف پرداخت تسهیلات 300 هزار فقره خواهد بود آیا از سوی بانک‌ها محقق خواهد شد یا خیر.

همچنین در این مراسم اصغر نورالله زاده مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت: یکی از اولویت‌های صندوق در دوره جدید ایجاد تحول در حوزه کسب و کار کوچک و بخش مسکن است.

نورالله زاده ادامه داد: تلاش ما این است که در دوره جدید حمایت‌های مالی از بخش مسکن و توسعه ساخت و ساز که می‌تواند موجب توسعه کسب و کار شود انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: توسعه ساخت و ساز و کسب و کار می‌تواند زنجیره متعددی از کسب و کار ایجاد کند و بخش مسکن را رونق دهد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار