تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۴
کد خبر: ۸۸۵۸۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل فنی و حرفه ای خوزستان:
کارفرمایان فقط کارگران دارای کارت مهارت را بکار گیرند
خوزنیوز: مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان با بیان اینکه کارفرمایان و پیمانکاران مکلف در بکارگیری کارگران دارای کارت مهارت هستند، گفت: کارت مهارت برای 34هزار کارگر ساختمانی تا پایان سال صادر می شود.

به گزارش خوزنیوز؛ رحمان قلاوند با اشاره به ماده واحده قانون الزام فراگیری آموزش های فنی و حرفه ای برای اشتغال به کار اظهار کرد: به منظور ارتقای کیفیت تولیدات و تنظیم مهارت های موجود، کلیه کارفرمایان واحدهای صنعتی، تولیدی، خدماتی و صنفی موظفند از متقاضیان اشتغال به کار، گواهینامه مهارت فنی و حرفه ای مطالبه کنند.

وی افزود: در خوزستان حجم بسیاری از مشاغل، مربوط به عملیات اجرایی و ساخت و ساز است که اگر مرحله نیاز تا طراحی، تهیه نقشه های اجرایی و مصالح به خوبی انجام شود ولی کارگر مشغول در آن پروژه، از عهده کار به درستی برنیاید، تمام زحمات به هدر رفته و بناهای نامرغوب احداث،و کاهش کیفیت ساختمان را موجب می شود.

قلاوند گفت: براساس تفاهم نامه منعقد شده با سازمان نظام مهندسی خوزستان مبنی بر شناسایی کارگران صنعت ساختمان، 34هزار نفر توسط اداره آموزش فنی وحرفه ای خوزستان در معرض آموزش های این صنعت قرارگرفته و موفق به کسب کارت مهارتی شدند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان با اشاره به اهمیت وجود هم افزایی بین سازمان و ادارات در پیشبرد بهتر اهداف، بیان کرد: در خصوص تمام کارگرانی که موفق به کسب کارت مهارت شدند نیاز به افزایش سهمیه پوشش بیمه ای در خوزستان است.

وی ادامه داد: باید تحول در اجرای صنعت ساختمان در خوزستان را شتاب دهیم که لازمه آن جلوگیری از ورود افراد غیرمتخصص در این حرفه است.
:
:
:
آخرین اخبار