تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۸
کد خبر: ۸۸۵۸۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
80 درصد کشاورزان خوزستان بی سواد هستند
معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: 80 درصد از کشاورزان خوزستان بی سواد هستند و طبق برنامه مقرر شده امسال دو هزار نفر از کشاورزان بی سواد در مناطق پررونق کشاورزی با سواد شوند.

موسی شیخی اظهار کرد: کشاورزی باید مکانیزه شود و کشاورزان نیز باید از نحوه صحیح کشت و برداشت محصولات خود کامل آگاه باشند.

وی گفت: دانش کشاورزان باید به روز شود و به دنبال تحقق این اهداف امسال کتاب ویژه ی سواد آموزی برای کشاورزان مستقل شده که علاوه بر آموزش خواندن و نوشتن نحوه ی صحیح کار کردن در مزارع به کشاورزان آموزش داده می شود.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان افزود: هماهنگی و شیوه نامه مربوط به جهاد کشاورزی انجام شده،و امید است که با حمایت جهاد کشاورزی، طرح آموزش کشاورزان در سال 94 به نتیجه مطلوب برسد و با استفاده از فنون و شیوه های جدید بتوان بهره وری بهتر و با کیفیت تری را از بخش کشاورزی داشت.

وی با اشاره به اجرای طرح سواد آموزی در حال اجرا درخوزستان بیان کرد: طبق این طرح باید 293 هزار نفر از افراد بی سواد خوزستان که سن بین 10 تا 49 سال دارند زیر پوشش قرار بگیرند.

وی افزود: سقف سنی که برای کشاورزان در نظر گرفته شده تا 60 سال است و با توجه به اینکه کشاورزان در سن بالا می توانند به شغل خود ادامه دهند سن سواد آموزی برای این قشر بالاتر در نظر گرفته شده است.

هم اکنون 600 هزار نفر بی سواد در خوزستان وجود دارد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار