تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۹
کد خبر: ۸۸۵۸۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مشاور انجمن نخبگان:
ترک تحصیل در بین دختران دانش آموزخوزستان زیاد است
یکی از مشاوران انجمن نخبگان کشور گفت: ترک تحصیل در بین دختران دانش آموز خوزستان بسیار زیاد است که باید مشکلات در این حوزه بررسی شود.

وحید کیارشی در شورای آموزش و پرورش خوزستان در محل سرسرای جلسات استانداری خوزستان در اهواز، با اشاره به اینکه از مهم ترین عوامل ترک تحصیل در بین دختران ازدواج در سن پایین است،اظهار کرد: این موضوع باعث شده که تعداد محصلان زن در مدارس بزرگسال این استان زیاد شود.

وی گفت: مشکلات زیادی در بخش آموزش و پرورش خوزستان وجود دارد که از آن جمله می توان به فرسوده بودن مدارس، غیر بومی بودن معلمان، تعداد زیاد دانش آموزان حاشیه نشین، دو زبانه بودن بیشتر دانش آموزان، و خروج دختران از چرخه آموزش و پرورش به دلیل دو زبانه بودن اشاره کرد.

کیارشی بیان کرد: در مناطق عرب زبان خوزستان بیشتر دانش آموزان از چرخه آموزش خارج می شوند ، ضمن اینکه در خوزستان به دلیل گرمی بالای هوا ساعات آموزش بسیار کم شده است.

مشاور انجمن نخبگان کشور اظهارکرد: میزان حق التدریسی که به معلمان در خوزستان داده می شود بالاتر از سایر استان هاست که باید به این مهم رسیدگی شود.

وی با اشاره به آماری که از وضعیت تحصیلی دانش آموزان در خوزستان گرفته شده بیان کرد: میزان دانش آموزانی که در خوزستان در دوره تحصیلی خود مردود می شوند بالغ بر 34.2 درصد است که این میزان آمار در کشور بالغ بر 20 درصد که آمار خوزستان بسیار بالاتر از نرم کشور است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان نیز گفت: بر اساس آماری ارایه شده توسعه یافتگی در غرب خوزستان از شرق آن بیشتر است این در حالی است که آمار و اطلاعات نشان می دهد سطح آموزش در شرق استان بهتر از غرب خوزستان است که باید به این موضوع رسیدگی شود.

امید حاجتی بیان کرد: ارتقای شاخص های اقتصادی و فرهنگی باید وارد مطالعات آموزش و پرورش در جهت تدوین سند جامع توسعه آموزش و پرورش شود.

وی گفت: نمونه های موفق آموزش مثل شهرستان بهبهان و یا استان های موفق کشور باید به عنوان الگو در سامانه آموزشی کشور استفاده شود.

تعدادی از مشاوران انجمن نخبگان کشور در تدوین و جمع آوری آمار و اطلاعات سند جامع توسعه آموزش و پرورش نظارت و فعالیت دارند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار