تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۰
کد خبر: ۸۸۵۹۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
با حضور وزیر آموزش و پرورش؛
65 پروژه آموزشی و ورزشی در خوزستان به بهره برداری می‌رسد
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان گفت: 65 پروژه آموزشی، پرورشی و ورزشی این اداره کل هفتم خرداد با حضور علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش به بهره برداری می رسد.

رضا رضایی اظهار داشت: این پروژه ها در قالب 309 کلاس درس و با اعتبار 440 میلیارد ریال از محل تملک دارایی های سرمایه ای و اعتبارات ملی طرح بازسازی اجرا شده است.

وی یادآوری کرد: بیش از 400 پروژه آموزشی، پرورشی و ورزشی اداره کل نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس خوزستان در قالب یک هزار و 700 کلاس درس در دست اجراست که در سال گذشته 900میلیارد ریال برای این پروژه ها تامین اعتبار شد.

رضایی گفت: با برنامه ریزی ها و پیش بینی صورت گرفته تا پایان امسال افزون بر 150فضای آموزشی، پرورشی و ورزشی تحویل آموزش و پرورش خوزستان می شود که از این مجموع در مرحله نخست 65پروژه هفتم خرداد همزمان با برگزاری هفدهمین جشنواره خیران مدرسه ساز بهره برداری می شود.

وی افزود: 47 پروژه از محل اعتبارات استانی و 18 پروژه دیگر از محل اعتبارات استانی و شش پروژه با تامین اعتبار از سوی خیران مدرسه ساز اجرا شده است.

رضایی اضافه کرد: 28 فضای آموزشی از این مجموع با 148 کلاس درس با اعتبار 266 میلیارد ریال مربوط به مناطق شهری و 37 فضای دیگر با 161 کلاس درس و اعتبار 176 میلیارد ریال مربوط به روستاهاست.

وی افزود: 20 کلاس درسی هم مربوط به مناطق عشایری رامهرمز، لالی، باغملک و ایذه است.

رضایی همچنین از آماده بهره برداری شدن 50 فضای آموزشی دیگر تا مهر امسال برای آغاز سال تحصیلی جدید خبر داد و افزود: یکصد پروژه با تامین اعتبار از سوی خیران مدرسه ساز و یا با مشارکت آنها در دست اجراست که 50 درصد مجموع هزینه ساخت این پروژه ها را متقبل شده اند.

رضایی مجموع تعهد خیران مدرسه ساز در خوزستان برای سال گذشته را 500 میلیارد ریال اعلام و رقمی افزون بر این را برای سال جاری پیش بینی کرد.

آیین بهره برداری از 65 پروژه آموزشی، ورزشی و پرورشی به طور همزمان و به صورت نمادین در دبیرستان شهدای رضوی واقع در کیان آباد اهواز برگزار می شود.

مدیرکل نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس خوزستان همچنین اظهار کرد: این استان جزو استان های پیشرو کشور در مدرسه سازی خیران است و اگر چه در برخی سال ها در بحث خیران مدرسه ساز رکود داشت اما همواره بر تارک خیران مدرسه ساز کشور درخشیده است.

وی افزود: ساخت مدارس به تنهایی از عهده دولت خارج است و این خیران هستند که با مشارکت خود دولت را یاری می دهند.

رضایی در عین حال با بیان این که 75درصد تعهدات خیران مدرسه ساز در خوزستان محقق شده گفت: خیران را نمی توان اجبار کرد که به دلخواه ما مدرسه ای در مکان مورد خواست ما بسازد، خیر می خواهد کمک کند و اگر اجباری در کار باشد شاید حس دیگری به او دست دهد.

* رسانه ها در کار خیر از خیران پیشرو هستند

رییس مجمع خیران مدرسه ساز خوزستان هم گفت: رسانه ها در کار خیر از خیران پیشروترند چرا که با نوشتار خود و اشاعه کار خیر و رساندن آن به خوانندگان دیگران را هم نسبت به این کار ترغیب می کنند.

عبدالنبی دفتری افزود: 304 پروژه مردمی در چند سال اخیر توسط مردم و با مشارکت آنها در امر ساخت فضاهای آموزشی و پرورشی در خوزستان اجرا شده و بیشتر استان های کشور در زیباسازی و تحرک از این استان الگو می گیرند.

وی اظهار کرد: خوزستان چهار سال در زمینه مدرسه سازی توسط خیران پیشرو بوده و امید است به پایان کار ساخت فضاهای بیشتری نزدیک تر شویم.

* حضور پررنگ زنان خوزستانی در مدرسه سازی

رییس ستاد بانوان مجمع خبران مدرسه ساز خوزستان نیز نقش و حضور زنان این استان در امیر خیر مدرسه سازی را پررنگ خواند و گفت: یکی از دلایلی که خوزستان و خوزستانی ها در مدرسه سازی از هموطنان خود جلوترند به سبب حضور پررنگ بانوان است که نقش مهمی در خیر پروری و پرورش مردان برای انجام کارهای خیر دارند.

زیبا صالح پور افزود: زنان صاحب سرمایه نیستند اما این که زمینه ساز حضور همسران خود در کار خیر هستند باعث افتخار است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار