تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۰
کد خبر: ۸۸۵۹۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل سازمان دامپزشکی خوزستان:
کشتارگاه‌های سنتی خوزستان جای خود را به صنعتی می‌دهند
مدیرکل سازمان دامپزشکی خوزستان گفت: در نظر داریم کشتارگاه‌های سنتی سطح استان را به صنعتی تغییر دهیم.

مصطفی کنارکوهی در کمیته ساماندهی کشتارگاه‌های استان که با هدف بررسی مشکلات کشتارگاه‌های صنعتی خرمشهر و بهبهان تشکیل شد، اظهار کرد: رتبه استان خوزستان از لحاظ دارا بودن کشتارگاه‌های صنعتی دام در مقایسه با سایر استان‌های کشور مناسب است.

وی اضافه کرد: در شهرستان بهبهان که مرکز دام استان است، متاسفانه به دلیل نبود کشتارگاه‌های کافی دام‌ها به استان‌های همجوار فرستاده و پس از ذبح به استان برگشت داده می‌شوند که امری نامناسب برای پرورش دام استان و همچنین باعث از دست رفتن فرصت‌های شغلی می‌شود.

مدیرکل سازمان دامپزشکی خوزستان افزود: با احداث هر کشتارگاه صنعتی حدود چهار تا پنج کشتارگاه سنتی تعطیل خواهد شد که متعاقباً افزایش تولید گوشت قرمز را در پی خواهد داشت و با توجه به موقعیت تجاری مناسب شهرستان خرمشهر می‌توان نسبت به صادرات گوشت به کشورهای همسایه اقدام کرد.

احمد سیاحی معاون امور عمرانی استاندار خوزستان نیز در ادامه جلسه فرمانداری و شهرداری‌های شهرستان‌های بهبهان و خرمشهر را مکلف کرد با درج آگهی عمومی فراخوان جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را به همراه پیگیری‌های دولتی برای تکمیل این دو کشتارگاه در دستور کار قرار دهند و نتیجه را تا پایان خرداد ماه جاری به معاونت امور عمرانی اطلاع دهند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار