تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۱
کد خبر: ۸۸۶۰۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بررسی «اهواز پایتخت کتاب ایران» در نشست تخصصی
نشست کمیته‌های طرح "اهواز پایتخت کتاب ایران" پنج خرداد 94 با حضور همایون قنواتی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، حسین براتی، معاون فرهنگی، و امیر آهن‌جان، معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری اهواز، و اعضای دبیرحانه طرح در تالار اجتماعات اداره کل ارشاد خوزستان برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، آزادسازی خرمشهر و روز پایداری دزفول گفت: این همه سرافرازی و جانبازی بخشی از غرور و افتخار مردم خوزستان است که در تاریخ بی‌نظیر است.

وی با اشاره به انتخاب اهواز به عنوان پایتخت کتاب ایران اظهار کرد: پس از انتخاب اهواز به عنوان پایتخت کتاب ایران طرح‌ها و ایده‌های زیادی مطرح شد که قابلیت اجرا داشتند و برای انتخاب پایتخت جهان به یونسکو ارسال شدند.

وی افزود: نظر یونسکو بر این است که شهری را به عنوان پایتخت کتاب جهان معرفی کند که طرح‌های خلاقانه و مبتکرانه‌ای ارایه دهد و به ترویج کتاب و ترقیب مردم به کتابخوانی کمک کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان این که این طرح تنها مربوط به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیست و به همه سازمان‌ها و نهاد‌ها و دستگاه‌ها مربوط است ادامه داد: برخی از طرح‌ها که جزو تعهدات اداره ارشاد، شهرداری و ادارات و سازمان‌های دیگر است باید در سال جاری اجرایی شوند. برخی از این طرح‌ها شهرستانی برخی استانی و برخی کشوری هستند اما در هر صورت در این راه هر کاری هر چند کوچک هم که باشد بسیار اهمیت دارند.

قنواتی افزود: در این مدت فراخوان ارایه طرح‌ها و ایده‌های مردمی منتشر شد. پوستر جایزه ادبی کتاب سال که آبان ماه به دبیری بهمن ساکی برگزار می‌شود تهیه شد و همچنین با رایزنی‌هایی که با وزارتخانه داشتیم مقدمات تشکیل شورای سیاست‌گذاری اعطای مجوز کتاب به استان انجام شده است.

در ادامه امیر آهن‌جان، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری اهواز، نیز گفت: باید کارهای عملیاتی انجام دهیم؛ کارهایی که در سطح شهر نمود داشته باشد و بر مردم و شهروندان تاثیرگذار باشد.

وی افزود: قرار بر این است که المان‌هایی که در سال 94 در سطح شهر انجام می‌شود با موضوع کتاب باشد و انشاءالله در 2 المان اصلی این کار را انجام خواهیم داد.

گفتنی است در این جلسه به برخی از برنامه‌های اجرایی سال جاری از جمله جشنواره "من هم نویسنده‌ام" به دبیری مهدی مرادی، جشنواره "کتابخانه‌های خانگی" به دبیری سید فضل‌الدین موسوی، جشنواره "جایزه نقد ادبی قیصر امین‌پور" به دبیری دکتر نصرالله امامی، جشنواره "پدران و مادران قصه‌گو" به دبیری مجتبی گهستونی، برنامه "نقد و برسی و رونمایی کتاب" به دبیری مجید کیوانی و جشنواره "هنرهای تجسمی با موضوع کتاب" به دبیری امین منتظری پرداخته شد.
:
:
:
آخرین اخبار