تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۸۸۶۱۰
تعداد نظرات: ۴ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تصاویر / برداشت گوجه فرنگی
برداشت گوجه فرنگی بهاره که از اواخر فروردین در استان خوزستان شروع شده است تا نیمه خرداد ماه ادامه خواهد داشت. خوزستان در زمینه تولید گوجه فرنگی پس از استانهای هرمزگان و بوشهر در جایگاه سوم قرار دارد. در روستای بندقیر از توابع شهرستان شوشتر نیز به مانند سایر نقاط استان برداشت گوجه فرنگی در حال انجام است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
فرشاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
0
4
درود بر شما رنج کشان کشور که همیشه در حال زحمت هستید،واقتصاد کشور بدون شما کشاورزان عزیز هیچ
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
0
5
چه کسی می داند چقدر این کشاورزان برای به بار آوردن این محصول زحمت می کشند؟ چه کسی باور می کند که از آذر ماه هر سال مراحل کاشت این محصول شروع و تا اواخر خرداد به طول می انجامد؟ چه کسی درک می کند که وقتی ابرهای سیاه بهاری می آید در دل این کشاورزان چه می گذرد (که مبادا این ابر حامل تگرگ باشد و چندین ماه زحمت کشاورزان و خانواده های آنها را به باد دهد). چه کسی باور می کند که این کشاورز وقتی می کارد اعتبار خود را گرو گذاشته تا بتواند بذر و پلاستیک و سموم و کود شیمیایی و ... را بصورت نسیه بیاورد و قول برداشت محصول را بدهد؟ چه کسی باور می کند که می کند که کشاورز مایحتاج خود را بصورت نسیه خرجی خود را از سوپرمارکت های محله می آورند و قول برداشت محصول گوجه خود را می دهند؟ چه کسی باور می کند وقتی گوجه با تلاش فراوان و در سرما و گرمای طاقت فرسای خوزستان اینگونه به عمل آید اما با بازار متشنج این روزها روبرو شود، در دل این کشاورز و خانواده او چه می گذرد؟ دولت دولت دولت امان از دولت. نرخ تورم را می گویند پایین آورده اند؟ با چه قیمتی با ارزان شدن گوجه فرنگی که در کنار جاده ها سبدی (20 کیلویی) 4000 تومانی؟؟؟
به خدا قسم مسئولین ما جه در کشور و چه در استان پاسخگویی کل قطرات عرقی که از جبین این کشاورزان پایین می آید باشند. از نزدیک باید شاهد تلاش این عزیزان بود. من به عنوان یک شهروند از نزدیک با این کشاورزان دیدار داشته ام و در حال حاضر به عنوان یک مصرف کننده وقتی به بازار می روم دلم به درد می آید وقتی صد می زنند گوجه سبدی 4000 تومان ... وای بر مسولانی که می توانند کاری کنند و نمی کنند. و سخنی با مصرف کننده دارم. عزیزان هرچیزی که بصورت غیر متعارف ارزان می شود خوشحال نباشیم چون یک عزیز دیگری که ماهها منتظر برداشت محصول خود است گریان است.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
دو ماه پیش یک صندوق گوجه رو کیلویی 400 تومان خریدم و بسته بندی کردم و در فریزر گذاشتم.خوشحال بودم که تا چندماه صرفه جویی خوبی کرده م. اما با نوشته شما شرمنده شدم .
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
0
1
من هم با این نظرات ناشناس موافقم. و معتقدم که باید دولت توسط ادارت کشاورزی استان ها برنامه ریزی نماید تا بر اساس فصل و موقعیت جغرافیایی و نیاز و وضعیت آبی منطقه و .... با قیمت تضمینی محصول آنها را خریداری نماید. وکشاورزان عزیز و زحمت کش با دلی آرام و مطمئن شروع به کشت نمایند تا خستگی کار و تلاش بر تن آنها و خانواده شان نماند.
:
:
:
آخرین اخبار