تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۲
کد خبر: ۸۸۶۳۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
صالحی نسب خبر داد:
کشاوزان دشت آزادگان ۹۰ میلیارد تومان بدهی آب بها دارند
نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه از بدهی ۹۰ میلیارد تومانی کشاورزان این دو شهرستان به وزارت نیرو بابت آب بهای کشاورزی خبر داد.

ناصر صالحی نسب اظهار کرد: زمانی که تونل انتقال آب خوزستان در حال احداث بود مردم این استان در حال دست و پنجه نرم کردن با دشمنان بعثی بودند.

وی با اشاره به مشکلات بی شمار کشاورزان منطقه افزود: کمبود شدید آب و عدم اجازه رهاسازی آب از سد کرخه یکی از مشکلات اساسی کشاورزان مناطق دشت آزادگان و هویزه محسوب می شود. این کمبود آب به دلیل اختصاص حجم زیادی از آب ذخیره پشت سد کرخه به ۱۰ هزار هکتار از زمین زراعی استان های همسایه است که این مسئله نوعی تبعیض و بی عدالتی است.

نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه به مشکلات پیش آمده برای کشاورزان در سال های اخیر اشاره کرد و گفت: بدهی کشاورزان منطقه هویزه و دشت آزادگان به سازمان آب و برق خوزستان برای حق آب بها، ۹۰ میلیارد تومان است که انتظار می رود برای برقراری عدالت این جریمه ها بخشیده شود.

صالحی نسب با اشاره به لزوم اختصاص آب مضاعف در حوزه کرخه گفت: متاسفانه در این منطقه از کشاورزان بیش از سایر مناطق حق آب بها دریافت می شود در صورتی که آب کمتر و نامطمئنی در اختیار آنها قرار می گیرد.

وی اظهار کرد: وضعیت کشاورزی خوزستان در دشت آزادگان بسیار وخیم است. ۹۰ هزار هکتار زمین های کشاورزی که در این منطقه وجود دارند و دارای حق آبه هستند، در این زمان با مشکل مواجه شده اند.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار