تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۶
کد خبر: ۸۸۶۴۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مراجعه بیماران عراقی به خوزستان سامان‌دهی می‌شود
معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي جندي شاپور اهواز با اشاره به روند اجرايي برنامه گردشگري سلامت در خوزستان، گفت: با هدف رونق گردشگري سلامت؛ بيماران عراقی كه براي درمان به خوزستان سفر مي​كنند، در سيستم جديد سامان‌دهي مي​شوند و انتقال بيمار از طريق شركت​هاي معتبر و داراي مجوز صورت مي​گيرد.

دكتر ايرج نظري اظهار كرد: اين شركت​هاي ثبت شده كه رابط انتقال بيمار از عراق به ايران هستند، به صورت مشخض و در چارچوب قانون و مقررات و بدون واسطه و دلال روند انتقال بيمار را انجام مي​دهند.

وی افزود: بيمارستان‌ها و مراكز درمانی نيز موظف هستند طبق موارد قانوني موجود در اين زمينه، بيماران را ثبت كنند چرا كه ثبت بيماران خارجي از در ارزشيابي مراكز تاثيرگذار است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي جندي​شاپور اهواز افزود: اجراي اين طرح در يك روز و دو روز امكان​پذير نبود. چون شركت​هايي كه بايد فرايند انتقال بيماران را انجام دهند،​بايد به طور كامل تأييد شده و مجوز لازم را دريافت كنند. همچنين لازم بود اين شركت​ها در دو كشور دفتر داشته باشند. در اين ميان آنچه كه اهميت داشت اين بود كه به اين شركت​ها تاكيد شد در كشور عراق، خود مستقيما كار كنند نه اينكه شركت ديگري را در عراق واسطه قرار دهند. به همين منظور لازم بود شركت​ها به طور مستقيم دفتر خود را در عراق اداره كنند.

نظري گفت: 5 تا 6 شركت اقدامات لازم را براي دريافت مجوزها انجام داده​اند و تاكنون از اين تعداد 2 شركت دفتر خود را در عراق راه​اندازي كرده​اند.

وي اظهار كرد: شركت​هاي مذكور براي فعاليت در اين زمينه ضرورت داشت كه از حوزه درمان دانشگاه، سازمان گردشگري و نماينده امور خارجه در استانداري خوزستان تاييديه​هاي لازم دريافت كنند. با اجراي اين طرح از عواقبي كه ورود و خروج نابسامان اتباع خارجي براي نظام و سيستم بهداشتي درماني كشور خواهد داشت، جلوگيري مي​شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي جندي​شاپور اهواز عنوان كرد: بيشترين فعاليت و انتقال بيمار و استفاده از خدمات درماني بر اساس اين سيستم توسط كشور عراق انجام مي​شود. بنابراين با توجه به گسترش تدريجي اين طرح ورود بيمارستان​هاي بخش خصوصي در اين برنامه بسيار حايز اهميت است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار