تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۷
کد خبر: ۸۸۶۴۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس اداره حفاظت محیط زیست خرمشهر خبر داد:
دفن زباله‌های آبادان در محل دفن زباله خرمشهر
رئیس اداره حفاظت محیط زیست خرمشهر از تصمیم برای دفن زباله‌های آبادان در محل دفن زباله خرمشهر خبر داد.

رضا جاوید امشب در جلسه مدیریت پسماند شهرستان خرمشهر در سالن اجتماعات مرکز بهداشت این شهر، اظهار کرد: در پی برگزاری جلسات مدیریت پسماند اقدامات خوبی از جانب شهرداری خرمشهر انجام شده که ورود شهرداری با دستگاه‌های مکانیکی در محل جمع‌آوری زباله که به کاهش خود‌سوزی زباله‌ها و رضایت مسافران نوروزی انجامید نمونه‌ای از این اقدامات است.

وی از تصمیم برای دفن زباله‌های آبادان در خرمشهر خبر داد و گفت: در کارگروه مدیریت پسماند استان خوزستان مقرر شد که آبادان نیز زباله‌های خود را در محل دفن زباله‌های خرمشهر دفن کند و در همین راستا سازمان منطقه آزاد اروند نیز موظف شد که دستگاه‌های پردازش را تهیه کند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست خرمشهر نحوه دپو و امحاء زباله‌های عفونی بیمارستان ولیعصر(عج) خرمشهر مورد انتقاد قرار داد و عنوان کرد: حجم بالای پسماندهای بیمارستانی منجر به پراکنش آن‌ها شده که می‌تواند منجر به خطرات بهداشتی نیز شود.

وی به استقرار شرکت خصوصی فعال در زمینه مدیریت پسماند‌های عفونی در بیمارستان ولیعصر خرمشهر(عج) اشاره کرد و افزود: تاکنون بیش از 10 پزشک با این شرکت خصوصی قرارداد نبسته‌اند و با توجه به اینکه گذشت زمان در پسماندهای عفونی نقشی تعیین‌کننده دارد، انتقال پسماندهای مطب‌های برخی از پزشکان خرمشهر به آبادان می‌تواند مشکلاتی را به همراه داشته باشد.

جاوید خواستار توجه و حمایت بیشتر از بخش خصوصی برای کاهش مشکلات بهداشتی و زیست محیطی شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان خرمشهر در این جلسه از انتقال پسماندهای بیمارستانی در آینده نزدیک برای رفع مشکلات ناشی از انباشته شدن حجم بالای پسماندهای بیمارستانی در تنها بیمارستان خرمشهر و تهیه دستگاه امحاء جدید با ورژن بالا خبر داد.

جمع‌آوری 130 هزار مترمکعب نخاله ساختمانی در خرمشهر

سرپرست شهرداری خرمشهر از جمع‌آوری 130 هزار مترمکعب نخاله ساختمانی در این شهر خبر داد.

عزیز ساعدی عصر امروز در جلسه مدیریت پسماند شهرستان خرمشهر با اشاره به عملکرد شهرداری اظهار کرد: در سال گذشته، 33 هزار و 475 تن زباله جمع‌آوری شد که با احتساب جمعیت 140 هزار نفری سرانه تولید هر نفر معادل 239 کیلوگرم بود که این میزان نسبت به سال 92 که رقمی معادل 214 کیلوگرم بوده، رشد 12 درصد‌ی داشته است.

وی ادامه داد: شهرداری خرمشهر همچنین اقدام به جمع‌آوری 130 هزار مترمکعب سرویس نخاله ساختمانی کرده است که به نوعی می‌توان گفت در تمام سطح شهر یکبار پاکسازی کامل انجام شده است.

سرپرست شهرداری خرمشهر از جمع‌آوری 16 هزار مترمکعب نخاله گیاهی ظرف یکسال گذشته و همچنین انجام حدود 2 هزار هکتار تنظیفات شهری خبر داد و افزود: برای انجام پاکسازی که با همکاری شهرداری تهران انجام شد کل خرمشهر را به 80 قسمت که هرقطعه 36 هکتار داشت، تقسیم کردیم.

ساعدی سایر اقدامات شهرداری خرمشهر در سال 93 را برشمرد و عنوان کرد: افزایش تعداد اتلاف سگ‌های ولگرد با اتلاف بیش از 3 هزار و 600 قلاده سگ ولگرد که این میزان در سال گذشته یکهزار 92 قلاده بود، خریداری یکهزار و 378 باکس زباله و همچنین انجام زیرسازی دیوار محل دپو زباله خرمشهر به مساحت 7هزار و 200 مترمکعب از دیگر اقدامات شهرداری خرمشهر بوده است.

وی اضافه کرد: بهسازی محل دپو به طول 400 متر در چند نوبت و پر کردن مانداب‌ها در مساحتی به طول 700 هزار متر مکعب نیز از جمله اقدامات شهرداری در راستای اجرای مصوبات جلسات پیشین بوده است.

سرپرست شهرداری خرمشهر انجام کارهای فرهنگی همچون توزیع بروشور، برگزاری کلاس‌های اصول شهروندی، نصب بنرهای اطلاع‌رسانی در مورد پسماند‌ها و اجرای طرح شهریاری در شادگان توسط شهرداری خرمشهر را از دیگر اقدامات مختلف فرهنگی این ارگان برشمرد.
مرجع / فـارس
برچسب ها: خرمشهر
:
:
:
آخرین اخبار