تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۲
کد خبر: ۸۸۶۴۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس اداره جهاد کشاورزی ایذه خبر داد:
ثبت رکورد بی‌سابقه در برداشت محصولات کشاورزی توسط کشاورز ایذه‌ای
رئیس اداره جهاد کشاورزی ایذه از ثبت رکورد بی‌سابقه برداشت محصولات کشاورزی توسط یک کشاورز ایذه‌ای خبر داد.

ایرج الماسی امروز با اشاره به نزدیک شدن روزهای پایانی فصل برداشت محصولات کشاورزی در این شهرستان اظهار کرد: امسال سطح زیر کشت شهرستان به بیش از 90 درصد رسید و این منطقه به‌علت شرایط مناسب بارندگی محصولات متفاوت‌تری را نسبت به سایر استان دارد.

وی با اشاره به رطوبت و هوای مناسب شهرستان در فصل کشت و بارندگی خاطرنشان کرد: وجود این شرایط باعث شد که این شهرستان یکی از تولیدکنندگان گندم انبوه در کشور به‌حساب آید.

رئیس اداره جهاد کشاورزی ایذه با اشاره به برداشت 60 درصدی محصولات کشاورزی در شهرستان افزود: امسال محصول یک‌هزار و 500 هکتار گندم آبی، 26 هزار و 500 هکتار گندم دیم، 125 هکتار کلزا، 2 هزار و 200 هکتار جو دیم و 250 هکتار عدس برداشت شد.

الماسی با اشاره به اینکه امسال برای اولین‌بار در منطقه دهدز برای برداشت محصولات از کمباین استفاده شد تصریح کرد: برای برداشت محصولات کشاورزی این شهرستان از 112 دستگاه کمباین استفاده شد که 14 دستگاه آن بومی بوده‌اند.

وی در ادامه یادآور شد: تقریبا کار برداشت در سطح اکثر مناطق شهرستان به پایان رسیده و برداشت محصولات دشت سوسن تنها قسمت باقی مانده شهرستان است که در روزهای آینده به پایان خواهد رسید.

این کارشناس کشاورزی در ادامه با اشاره به ثبت یک رکورد بی‌سابقه برداشت توسط یک کشاورز ایذه‌ای تشریح کرد: امسال رکورد تولید 5 هزار و 130 کیلوگرم گندم دیم در منطقه نوترگی شهرستان ایذه زده شد و ویسمراد طهماسبی کشاورز منطقه نوترگی با برداشت گندم رقم چمران 2 به این رکورد دست یافت.

وی با بیان اینکه این یک رکورد بی‌‌سابقه برداشت گندم در استان و شاید کشور است افزود: این کشاورز بیشترین برداشت را در سطح مزارع دیم استان داشته که در صورت تایید نهایی می‌تواند در نوع خود در کشور نیز بی‌نظیر باشد.

الماسی در پایان یادآور شد: رمز موفقیت این کشاورز، رعایت تناوب زراعی با محصول کلزا، استفاده از ارقام اصلاح شده و سازگار با شرایط منطقه و رعایت توصیه‌های ترویجی کارشناسان ناظر در زمینه کاشت، داشت و برداشت بود.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار