تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۸۸۶۵۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی اهواز:
احداث کارخانه تولید دارو با همکاری بخش خصوصی در استان خوزستان
پیگیری برای احداث کارخانه تولید دارو با همکاری بخش خصوصی در استان خوزستان با توجه به پتانسیل های موجود استان و اعضا هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و خلا موجود از مهمترین اقداماتی است که دانشگاه علوم پزشکی اهواز در حال پیگیری و انجام آن است
خوزنیوز: جلسه تودیع و معارفه معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز با حضور علی خدادادی قائم مقام رئیس دانشگاه،  منصور آرزومند رییس اداره بازرسی و پاسخگویی به شکایات دانشگاه ، بهزاد شریف مخمل زاده، حسین برزگر و جمعی از کارکنان این معاونت در سالن جلسات معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اهواز برگزار شد.

به گزارش خوزنیوز؛ قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در این جلسه با بیان اینکه حوزه سلامت از حوزه‌هایی است که می‌توان عملکرد دولت یازدهم را در این حوزه موفق ارزیابی کرد، گفت: متاسفانه در سال‌های اخیر هزینهٔ پرداختی از جیب مردم به 60 درصد رسیده بود که تهیهٔ آن برای مردم مشکل بود که با اجرای این مرحله، این هزینه در شهرهای بزرگ به 6 درصد و در روستا‌ها و شهرهای زیر 20 هزار نفر به 3 درصد کاهش یافت.

علی خدادادی در ادامه با بیان اینکه برنامهٔ کاهش هزینه‌های بیماران صعب العلاج نیز در این طرح گنجانده شده است، خاطرنشان کرد: یکی از بسته های اجرایی طرح تحول نظام سلامت حمایت از بیماران صعب العلاج و بیماران سرطانی بود که استان خوزستان در اجرای آن و علی الخصوص در تامین داروی مورد نیاز این بیماران پیشگام بود.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در حوزه دارو و غذا به دستاوردهای بسیار خوبی رسید بطوری که معاونت غذا و دارو دانشگاه موفق به کسب رتبه اول کشور در همه حوزه های مورد ارزیابی شد که حاصل تلاش همه همکاران ما در معاونت دارو و غذا است و بنده به نوبه خود از همه همکاران تقدیر و تشکر می کنم.

قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز در ادامه با اشاره به استفاده از فناوری های نوین اطلاعاتی در چرخه توزیع دارو، گفت: به کارگیری فناوری اطلاعات در حوزه نظارت بر دارو و غذا از مهمترین اولویت های دانشگاه علوم پزشکی اهواز است که بطور جد پیگیر انجام آن هستیم.

خدادادی تصریح کرد: برنامه ریزی برای ارزیابی و نظارت بر توزیع و مصرف منطقی دارو به منظور صیانت از طرح تحول نظام سلامت از دیگر اقدامات درخشان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز است.

قائم مقام رئیس دانشگاه در پایان گفت: همچنین پیگیری برای احداث کارخانه تولید دارو با همکاری بخش خصوصی در استان خوزستان با توجه به پتانسیل های موجود استان و اعضا هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و خلا موجود از مهمترین اقداماتی است که دانشگاه علوم پزشکی اهواز در حال پیگیری و انجام آن است.

رییس اداره بازرسی دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیز در این جلسه با تقدیر از تلاش های مخمل زاده معاون پیشین معاونت غذا و دارو دانشگاه، گفت: دکتر بهزاد شریف مخمل زاده یکی از سرمایه های مدیریتی دانشگاه بوده و معاونت غذا و دارو در زمان حضور ایشان دوره ای بالنده و پرفروغ را سپری نمود که انشاالله این مسیر تداوم خواهد یافت.

وی گفت: برای دستیابی به موفقیت های روز افزون می بایست دچار روزمرگی نشد و برای پیشرفت کار تلاش بیشتری کرد.

آرزومند با بیان اینکه احساس عدم حاكميت شايسته سالاري در سازمان ها، كاركنان را بي انگيزه مي سازد، افزود: بهتر است شايسته ترين افراد در هر سازمان در رأس مسئوليت ها باشند و نيروهاي توانمند، متعهد، دلسوز و متخصص جايگزين نيروهاي فرصت طلب، شيفتگان قدرت شوند.

معاون پیشین معاونت غذا و دارو دانشگاه هم در این جلسه با تقدیر از زحمات کارکنان در دستیابی به رتبه نخست کشوری در ارزیابی سازمان غذا و داروی کشور، گفت: با تلاش همه کارکنان این معاونت این رتبه به دست آمد.

بهزاد شریف مخمل زاده در ادامه با بیان اینکه درحال حاضر مشکل کمبود دارو در استان خوزستان نداریم، تصریح کرد: این معاونت با توجه به اجرای طرح تحول نظام سلامت و لزوم تدارک دارو در تمام بخش های بیمارستانی به صورت شبانه روزی در زمینه رفع کمبودها و تدارک مناسب دارو برای تمامی مراکز درمانی تلاش کرده و خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه گاهی مصرف دارو به دلیل اضافه شدن بیماران خارج از استان خوزستان به مجموعه بیماران افزایش یافته خاطرنشان کرد: با توجه به ذخیره سازی دارویی هیچ مشکلی در زمینه تامین داروهای بیماران خارج از استان به وجود نیامد.

سرپرست جدید معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز ضمن تقدیر از تلاش های مخمل زاده و با اشاره به برنامه های امسال معاونت غذا و داروی اهواز، اظهار کرد: در تمامی فرايندهاي نظارت معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز براي ايفاي نقش نظارتي در بحث امنيت غذايي و نظارت هاي لازم بر توزيع و تدارك دارو مصمم هستيم كه با استفاده از فناوري اطلاعات (IT) بتوانيم با شفاف سازي امكان هر گونه تخلفي را سلب کنیم.

حسین برزگر در ادامه گفت: امسال در نظر داريم براي نخستين بار فرايندهاي مالي توزيع دارو به صورت شفاف به داروخانه هايي كه نسبت به ثبت اطلاعات درخواستي از معاونت اقدام كرده اند امكان دسترسي را فراهم كنيم.

این مقام مسوول در پایان تاکید کرد: انشالله با تلاش مضاعف در راستای تحقق شعار سال گام برداریم و در زمینه غذا و دارو با تشدید نظارت بر بحث مواد غذایی برای ارتقای سلامت و امنیت غذایی مردم تلاش خواهیم کرد.

به گزارش خوزنیوز؛ در پایان این مراسم از بهزاد شریف مخمل زاده معاون پیشین این معاونت با اهدا لوح تودیع و حسین برزگر به عنوان سرپرست جدید این معاونت معارفه شد.
:
:
:
آخرین اخبار