تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۶
کد خبر: ۸۸۶۵۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امام جمعه اندیمشک خبر داد:
نیاز اندیمشک به 40 مسجد جدید
امام جمعه اندیمشک گفت: با توجه به ساخت مناطق جدید شهری این شهرستان به 40 مسجد جدید نیاز دارد.

حجت‌الاسلام نعمت‌الله خدامی در همایش نماز که با حضور دبیر ستاد اقامه نماز استان خوزستان، فرماندار و مسئولان دستگاه‌های اجرایی در مسجد حضرت ولیعصر(عج) این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به ساخت مناطق جدید شهری و افزایش جمعیت، این شهرستان به 40 مسجد جدید نیاز دارد.

وی افزود: ساز‌و‌کار ساخت این مساجد در شورای فرهنگ عمومی شهرستان مشخص شده و به شورای اسلامی شهر و شهرداری نیز ارائه شده است.

امام جمعه اندیمشک اضافه کرد: پیشنهاد شده که در فضای سبز مناطق جدید بوستان قرآن و نمازخانه برای ادای فریضه نماز احداث شود.

خدامی با اشاره به جایگاه ادای نماز اول وقت در منابع دینی و روایات نقل‌شده از معصومین، تصریح کرد: حقیقت نماز ولایت اهل‌البیت است و هر تلاشی که در راستای اقامه و ترویج این امر در جامعه صورت می‌گیرد، موجب سعادت جامعه خواهد شد.

وی در ادامه گفت: برای ادای این فریضه واجب باید به زیرساخت‌های این موضوع که همان ساخت مساجد جدید و نمازخانه‌ها است تمرکز کرد.

امام جمعه اندیمشک با بیان این که باید جوان‌گرایی در مساجد مورد توجه قرار گیرد، افزود: باید از ظرفیت جوانان در مساجد بهتر استفاده نمود و آنان را محور کارهای مساجد قرار دهیم و پیران و بزرگان نیز نقش پدرانه و راهنمایی را در کنار آنان به عهده داشته باشند.

وی متذکر شد: باید از حضور زنان در مساجد حداکثر استفاده را برده و نقش آنان در برنامه‌هایی که در مساجد برگزار می‌شود، پررنگ‌تر کرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی اندیمشک در پایان خواستار حضور مسئولان دستگاه‌های اجرایی در مساجد شهرستان برای پاسخگویی به مشکلات و تلاش در جهت رفع این مشکلات شد.

در این همایش از 50 نفر از خادمان مساجد و فعالان فرهنگی و قرآنی مساجد شهرستان با اهدای لوح‌تقدیر و هدیه تجلیل شد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار