تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۰
کد خبر: ۸۸۶۶۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دیدار جمعی از مدیران کل ستادی گمرک ایران از گمرک خرمشهر
همزمان با سی و سومین سالروز آزادسازی خرمشهر، هیات از مدیران کل ستادی گمرک ایران از گمرک خرمشهر و نیز گمرکات آبادان و بندر امام خمینی (ره) در استان خوزستان بازدید کرد.

در این سفر، مدیران کل دفتر واردات و امور مناطق آزاد و ویژه، دفتر ارزش و دفتر تعرفه گمرک ایران به همراه سرپرست اداره کل هماهنگی استان ها و ناظر گمرکات خوزستان، میهمان گمرک خرمشهر بودند.

اعضای این هیات، با بازدید از روند انجام فعالیت در حوزه صادرات، واردات و ترانزیت، با چگونگی اجرای موفق سامانه جامع امور گمرکی در این اداره کل از نزدیک آشنا شدند.

سرپرست اداره کل هماهنگی استان ها در این بازدید، با مثبت ارزیابی کردن سفر به گمرکات خرمشهر، آبادان و بندر امام خمینی (ره) و ایجاد فضا و بستر مناسب فعالیت تجاری موفق در منطقه اظهار داشت: اجرای سامانه جامع امور گمرکی روحیه نشاط و شادابی را در میان فعالان اقتصادی فراهم کرده است.

امیر نظری مشاور رییس کل در امور مجلس گفت: قطار رو به رشد تجارت الکترونیک در سایه دقت و سرعت همچنان بر روی ریل پیشرفت و ترقی در حرکت است.

وی ادامه داد: روند پیشرفت و ترقی فعالیت در گمرک خرمشهر نیز شتاب گرفته و با اجرای اهداف بلند مدت گمرک، آینده ای روشن برای منطقه پیش بینی می شود.

نظری گفت: دیدار با مدیر عامل منطقه آزاد اروند و سایر مسوولان این سازمان و گفت و گو در خصوص موضوعات مربوط به توسعه منطقه و ایجاد تحول در حوزه تجارت، بر غنای این سفر افزود.

مدیر کل گمرک خرمشهر نیز در این خصوص گفت: با الحاق دایره بازبینی گمرک خرمشهر به سامانه جامع امور گمرکی و با همت و پیگیری کارکنان، سامانه گمرکی موسوم به بدون کاغذ در این اداره به صورت جامع و کامل راه اندازی شد.

عارف باوی افزود: از این پس، بازبینی اظهارنامه ها به روز شده و مطالبات دولت نیز سهل الوصول تر شده است و در آینده نزدیک نیز، مطالبات معوق در گمرک خرمشهر به حداقل ممکن می رسد.

وی خاطر نشان کرد: ارسال اظهارنامه برای گمرکاتی که دایره بازبینی آنها نیز در قالب سامانه جامع امور گمرکی راه اندازی شده امکانپذیر است و در این موارد نیازی به ارسال اظهارنامه کاغذی و به صورت فیزیکی نیست.

گمرک خرمشهر در منتهی الیه جنوب غربی جلگه خوزستان و در آغوش اروند و کارون در منطقه استوایی قرار گرفته و جزئی از مناطق گرمسیری محسوب می شود و تا خلیج فارس حدود 60 مایل فاصله دارد.

اقتصاد خرمشهر، از دیر باز متکی به فعالیت های حمل و نقل آبی، خشکی و بازرگانی بوده است .
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار