تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۳
کد خبر: ۸۸۶۶۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
منطقه آزاد اروند از سودآورترین مناطق برای سرمایه‌گذاری است
مدیر عامل منطقه آزاد اروند حمایت از سرمایه گذاران را اولویت کاریاین سازمان عنوان کرد و گفت: این منطقه از سودآورترین مناطق کشور برای سرمایه گذاران است.

منطقه آزاد اروند با مساحت 37 هزار و 400 هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) می باشد که در محل تلاقی دو رودخانه اروند رود و کارون واقع است.

این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت می باشد که با داشتن ظرفیتی از قبیل حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

اسماعیل زمانی افزود: دولت یازدهم با افزایش محدوده منطقه آزاد اروند به شهرستان های آبادان و خرمشهر، افزایش امکانات و زیر ساخت های این منطقه را با جدیت پیگیری می کند.

وی با بیان مشکلات زیرساختی توسعه این منطقه طی سال های گذشته، اظهار داشت: پس از پایان جنگ تحمیلی، تنها حقوق بگیران دولت و برخی شهروندان تحت حمایت نهادهای حمایتی به آبادان و خرمشهر بازگشتند و بیشتر بازرگانان در مناطق دیگر سرمایه گذاری کردند و این موضوع باعث شد تا بازسازی شهرستان های آبادان و خرمشهر ناقص انجام شود.

زمانی از بندر خرمشهر، پالایشگاه و پتروشیمی آبادان به عنوان عوامل توسعه و پیشرفت این دو شهر پیش از جنگ تحمیلی نام برد و ادامه داد:در زمان بازسازی نیز، به دلیل لایروبی نشدن اروندرود و بیشتر بخش های پالایشگاه، روند رونق اقتصادی این دو شهر کند شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، ویرانی های جنگ تحمیلی و بازنگشتن سرمایه گذران به شهرهای آبادان و خرمشهر را دلیل بیکاری بالای این منطقه دانست و گفت:دولت تدبیر و امید نیز، رونق و توسعه پایدار این منطقه را در دستور کار قرار داده است.

** حمایت از سرمایه گذاران در منطقه آزاد اروند

زمانی در ادامه سخنانش با بیان مزیت های زیرساختی و جغرافیایی این منطقه برای رونق سرمایه گذاری، گفت: با توجه به قرار گرفتن منطقه آزاد اروند در کرویدور شمال جنوب و شرق و غرب ایران و همجواری به بازار عراق، این مکان بهترین فرصت برای سرمایه گذاری است و با برداشته شدن تحریم ها در توافق احتمالی با 1+5، سرمایه گذاران خارجی از این فضا بیشتر استفاده می کنند.

زمانی اظهار داشت: این سازمان نیز در بخش های، زیر ساختی، عمران شهری و روستایی و سخت افزاری، امور مورد نیاز در بخش زیربنایی را تامین می کند.

وی ادامه داد: کمک به ساخت راه، بهسازی آب و فاضلاب شهری و روستایی، ساخت بیمارستان و کمک به تجیهز بخش های درمانی و بهداشتی شهرهای آبادان و خرمشهر از اقداماتی است که طی دو سال گذشته در حال انجام است.

زمانی گفت: هم اکنون عملیات احداث مجتمع های تولید فولاد، آلومینیم، پترشیمی های کوچک و فعال سازی واحد های صنعتی راکد و نیمه راکد در شهرک های صنعتی این دو شهر در دستور کار قرار دارد.

مدیر عامل منطقه آزاد اروند گفت: این واحد ها با رویکرد اشتغال بومی در منطقه در حال احداث است و پیش بینی می شود با راه اندازی آنها تعداد زیادی از بیکاران منطقه وارد عرصه کار و تلاش شوند.

***تکمیل حصار کشی منطقه آزاد اروند تا پایان سالجاری

اسماعیل زمانی در پایان سخنانش از پیشرفت 40 درصدی عملیات حصاری کشی منطقه آزاد اروند خبر داد و اظهار داشت: عملیات اجرایی حصار کشی از دو محور در حال اجرا است.

وی اظهار داشت: این طرح، در محور نخست از منطقه شلمچه خرمشهر آغاز شده و محور دوم نیز از جاده ماهشهر در حال انجام است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار