تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۸۸۷۰۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تقی‌زاده:
آموزش و پرورش هفت هزار معلم در خوزستان کمبود دارد
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: هم اکنون در این استان با کمبود هفت هزار معلم روبرو هستیم که این امر آموزش و پروش استان را با چالش مواجه کرده است.

محمد تقی‌زاده پیش از ظهر پنج شنبه در هفدهمین جشنواره خیران مدرسه ساز خوزستان در اهواز گفت: تاریخ سرزمین خوزستان را که ورق می‌زنیم گفته‌ها و شنیده‌های زیادی را در طول دهه‌های اخیر درباره استان مشاهده می‌کنیم.

وی افزود: یکی از این گفته‌ها این است که جغرافیای استان در طول تاریخ معاصر به خصوص در سده‌ها اخیر یک جغرافیای نا‌آرام و همواره همراه با جنگ و نبرد بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان اظهار کرد: بحران‌های منطقه‌ای زیادی رخ داده به طوری که خاک و انسان و تمامی موجودات این سرزمین دست خوش آسیبهایی شدند.

تقی‌زاده تصریح کرد: اگر آموزش و پرورش دچار آسیب شود، معلم، دانش آموز و تمدن مربوط به آن منطقه دچار آسیب و بحران می‌شود.

وی ادامه داد: بعد از جنگ بخش آموزش پرورش به کندی روند اصلاح را در پیش گرفت به طوری که رتبه استان در بخش آموزش و تعلیم و تربیت نامناسب است.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: هم اکنون کمبود هفت هزار نیروی انسانی در آموزش و پرورش داریم و در‌‌ همان وقت هم، هفت هزار نیروی متقاضی خروج از استان وجود دارد.

تقی‌زاده عنوان کرد: این داوطلبان به دلیل شرایط سخت کاری در خوزستان و صعوبت تدریس متقاضی انتقال به استان دیگری هستند.

وی تصریح کرد: منابع داخلی استان توانایی جوابگویی تخریب‌های وارد آمده از دوران جنگ و بعد از آن را ندارد. نمی‌خواهیم تمامی امور را بر گردن مرکز بیندازیم ولی آسیب‌های موجود در استان نیازمند توجه ویژه است.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان اظهار کرد: نیروهایی داریم که بعد از بیست سال خدمت هنوز امید این را دارند که به صورت رسمی به بدنه آموزش و پرورش جذب شوند.

جنگ به آموزش و پرورش خوزستان لطمه زد

فرج الله خبیر معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان نیز در این مراسم گفت: مشارکت مردم در مدرسه سازی یک نیاز معنوی است و مردم باید وارد عرصه ساخت و ساز فضاهای آموزشی شوند که در این زمینه خیران قدم‌های موثری را برداشته‌اند.

وی افزود: در استان خوزستان، خیران بسیاری وجود دارند که در این امر مقدس مشارکت کرده‌اند.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان اظهار کرد: استان خوزستان در امر آموزش و پرورش با مشکلات عدیده‌ای بعد از جنگ روبرو شد که تاکنون نیز این مشکلات قابل جبران نبوده است.

خبیر ادامه داد: هشت سال جنگ تحمیلی و هشت سال دوره ساخت و جبران تلفات جنگ باعث شد که آموزش و پرورش استان دچار پسرفت‌های بسیاری شود.

وی بیان کرد: در دوره جنگ بسیاری از نیروهای انسانی ما لطمه دیدند که این آسیب به سرعت جبران نمی‌شود.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان تصریح کرد: در همه حوزه‌ها، نیروی کارآفرین وجود دارد که با تلاش مسئولان این نیروهای کارآمد دوباره به عرصه خدمت در استان باز می‌گردند.

خبیر گفت: باید در زمینه بهبود استاندارد فضاهای آموزشی، افزایش نیروهای انسانی و مشارکت مردمی در امر مدرسه سازی گام‌های اساسی برداشت.

همچنین زیبا صالحپور عضو شورای شهر اهواز نیز اظهار کرد: باید به خیران توجه ویژه داشت و آن‌ها را مورد نکوداشت قرار داد اگر چه آن‌ها خالصانه معامله خود را با خداوند قرار دادند و پیام قرآن را در نیکی کردن، به خوبی دریافت کرده‌اند ولی ما در مقابل این گذشت آن‌ها مسئول هستیم.

وی افزود: باید این قشر را توسط نهاد آموزش و پرورش و اداره نوسازی مورد تکریم قرار داد.

عضو شورای شهر اهواز اظهار کرد: خیران انسانهایی متعالی هستند که در گفتار پیامبر، والا‌ترین مقام را در نزد خدا کسب می‌کنند چرا که حاجت روایی مردم در دستان آن‌ها است.

صالحپور تصریح کرد: آن‌ها بنیادی‌ترین نیاز جامعه یعنی فضای آموزشی را با دستان سخاوتمند خود مهیا می‌کنند.

وی گفت: قدمی که در راه تعلیم و تربیت فرزندانی علم ساز و آینده ساز برداشته می‌شود برای این نظام مقدس است.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار