تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۰
کد خبر: ۸۸۷۱۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اولین همایش اخلاق اسلامی در ورزش؛
حسن زاده: فضای ورزشگاه ها باید بهتر شود
امام جمعه موقت اهواز گفت: ورزشکاران باید اخلاق را رعایت کنند اما باید فضای ورزشگاه ها نیز از آن چه هست بهتر شود.

حجت الاسلام و المسلمین ابوالحسن حسن زاده در اولین همایش اخلاق اسلامی در ورزش که روز پنج شنبه برگزار شد، اظهار کرد: در بحث دینی منابع بسیار خوبی داریم و در زمینه ورزش نیز به همین صورت است. در اسلام به رشته های تیراندازی و اسب سواری توجه شده است و رشته شنا نیز در روایات آمده است.

وی بیان کرد: مساله اخلاق را در ورزش داریم و تصوراتی که در بین عامه مردم وجود دارد این است که وقتی به برخی حوزه ها رسیدیم باید اخلاق را کنار بگذاریم؛ به طور مثال در بحث سیاست می گویند وقتی وارد این بخش شدیم نمی توانیم اخلاق را رعایت کنیم، چرا که اگر کسی اخلاق را رعایت کند به جایی نمی رسد و این تصوراتی اشتباه است.

امام جمعه موقت اهواز گفت: اخلاق در حوزه ورزش نیز جایگاه بسیار رفیعی دارد. این تصور وجود ندارد که اخلاق با ورزش ناسازگاری دارد ولی در عمل با بحث اخلاق بسیار فاصله داریم که مربوط به مجموعه ورزش ما می شود. یک ورزشکار در طول مسابقه ملزم به رعایت اخلاق است و باید بگویم فضای ورزشگاه های ما در خیلی از جاها، اخلاقی نیست. ورزشکاران ما باید اخلاق را رعایت کنند اما باید فضای ورزشگاه ها نیز از آن چه هست بهتر شود.

وی عنوان کرد: در کشور ما برخی مقررات اجازه نمی دهد بازیکن فوتبال ما با هر چهره ای، وارد میدان شود اما اینها کافی نیست و هر چه بیشتر اخلاق را در جامعه ورزشی حاکم کنیم و هر چه بیشتر ورزش ما همراه با اخلاق باشد، به سلامت جسمی و روحی فرزندان بسیاری از خانواده ها کمک کرده ایم.

حسن زاده گفت: ورزش سهم بسیار عمده ای در تامین سلامت جسمی و روحی دارد، به شرط این که حاکمیت اخلاق را در ورزش داشته باشیم. مقام معظم رهبری نیز فرموده است که ورزش قهرمانی باید به رفتن به سمت ورزش همگانی در تمام رشته ها کمک کند. در هر صورت جامعه ما پذیرای این است که ورزشمان را با مکارم اخلاقی ارتقا بخشیم.

وی عنوان کرد: هر ورزشی که سلامت جسمی و روحی را تامین کند، ارزشمند است و امیدواریم با اخلاق بتوانیم ورزش را ارتقا دهیم. اخلاق که وارد ورزش شود، ورزش نیز رشد می کند. به طور مثال یک فوتبالیست وقتی وارد مسابقه می شود اگر خودخواهی داشته باشد فرصت مسلم گل را از دست می دهد ولی اگر این خودخواهی نباشد به جای این که خودش بخواهد گل بزند به هم تیمی اش پاس می دهد و این گونه پیروزی را برای تیمش به ارمغان می آورد. در زمینه اخلاق در ورزش کارهای تحقیقاتی انجام شده اما جا برای کار بسیار است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار