تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۶
کد خبر: ۸۸۷۱۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
وزیر آموزش و پرورش‌:
احکام رتبه‌بندی‌ معلمان ‌از ابتدای مهرماه صادر می‌شود‌‌
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ‌رتبه‌بندی معلمان ‌یک گام در راستای افزایش انگیزه ‌است گفت: احکام رتبه‌بندی‌ها از ابتدای مهرماه 94 صادر خواهد شد.

علی اصغر فانی پنجشنبه شب در جلسه شورای آموزش و پرورش استان خوزستان که در سالن اجتماعات شهرک نفت اهواز برگزار شد، اظهار کرد: آموزش و پرورش در دولت یازدهم پنج سیاست را دنبال می‌کند که نخستین استراتژی در بحث ساماندهی نیروی انسانی است.

وی اظهار داشت: در وزارت آموزش و پرورش یک میلیون نفر نیروی انسانی مشغول به فعالیت هستند ‌که به درستی و اصولی توزیع نشده و این توزیع نادرست چه در بحث جغرافیایی و چه رشته و جنسیت مشاهده می‌شود.

وی ادامه داد: دومین سیاست ما توسعه مشارکت در آموزش و پرورش است که مردم، دولت و معلمان باید در آموزش و پرورش مشارکت داشته باشند و تنها همکاری دولت و ملت می‌تواند آموزش و پرورش را به نتیجه مطلوب برساند.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: سومین سیاست ما در آموزش و پرورش تمرکززدایی است که دیده می‌شود دستگاه‌های متمرکز قادر به استفاده از توان خود نیستند و خلاقیت و نوآوری در این دستگاه‌ها به شدت پایین است، بنابراین سعی بر تمرکززدایی در آموزش و پرورش است.

*اعتبارات باید به خوبی مدیریت شود

فانی با بیان اینکه سیاست چهارم عملیاتی کردن بودجه است، عنوان کرد: اعتبارات ما محدود است و به خوبی این اعتبارات را نمی‌توانیم مدیریت کنیم که برای مدیریت درست باید بهره‌وری را افزایش دهیم.

وی، پنجمین سیاست این وزارت را ارتقای کیفیت مدیریت آموزشگاهی اعلام کرد و گفت: سیاست مدرسه محوری سیاستی جدی است و لازمه مدرسه محور بودن وجود مدیران توانمند و با اختیارات لازم در راس مدارس است.

فانی با اشاره به اینکه دولت در آخرین جلسه خود در 27 اسفندماه سال گذشته رتبه‌بندی معلمان را تصویب کرد و این رتبه‌بندی یک گام در راستای افزایش انگیزه معلمان ‌است گفت: احکام رتبه‌بندی‌ها از ابتدای مهرماه 94 صادر خواهد شد که یک هزار و 350 میلیارد تومان اعتبار آن بوده و برای سال آینده نیز 35 هزار میلیارد ریال در مصوبه دولت پیش‌بینی شده است.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص سند تحول آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: این سند مهمترین سند بالادستی آموزش و پرورش کشور است که جامع همه اسناد بالادستی آموزش و پرورش است و تاکید رهبری و ریاست جمهوری بر اجرای این سند است که در سال 93 نقشه راه این سند طراحی شد و این نقشه راه، مبنای تنظیم برنامه ششم توسعه در حوزه آموزش و پرورش خواهد بود.

وی در پایان با اشاره به وضعیت آموزش و پرورش این استان عنوان کرد: در استان خوزستان باید بر دو موضوع نیروی انسانی و بخش عمرانی متمرکز شد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار