تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۳
کد خبر: ۸۸۷۲۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
همایش پرواز پرستوها با حضور معاون رئیس‌جمهور در خرمشهر برگزار شد
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: باید کاری کنیم که ارزش های دفاع مقدس و شایستگی شهدای ما به نسل های جدید منتقل شود.

شهیندخت مولاوردی شامگاه پنج شنبه در همایش «پرواز پرستوها» به مناسبت تجلیل از دو شهیده زن خرمشهری عنوان کرد: امروز دور هم اینجا در شهر مقدس خرمشهر جمع شده ایم تا از دو زن مبارز و حماسه آفرین این شهر تجلیل و یادی کنیم.

وی گفت: هرگاه نام خرمشهر و حماسه های آن را می شنویم ناخداگاه حس غرور در ما زنده می شود.

مولاوردی، تقارن مراسم امروز با عنوان پرواز پرستوها با اعیاد شعبانیه را به فال نیک گرفت و گفت: امروز این فرصت به ما دست داده شده است که یادی کنیم از کسانی که بعد از جنگ گمنام بودند و این زنان بی ادعا را  طی این سالها فراموش کرده بودیم در صورتی که اگر ایثار انها نبود حماسه های بزرگ نیز خلق نمی شد.

یادواره شهدا خرمشهر

وی افزود: حماسه انقلاب و دفاع مقدس به همان اندازه که با بازوی مردان استوار بود به همان اندازه هم بر دوش زنان نیز استوار بوده است.

مولاوردی در بخش دیگری گفت: وظیفه ما امروز این است که این ارزش ها را به نسل جدید منتقل کنیم و لازم است شهدای زن و به خصوص این دو شهید بزرگ زن خرمشهری برای تمام ایران شناسانده شوند.

مشاور و معاون رئیس جمهور در امور زنان عنوان کرد: امروز که ۳۳ سال از آزادسازی خرمشهر می گذرد فرصت مناسبی است که دینی که این مردم به گردن تمام ایران دارند ادا شود.

زنان نقش تاثیرگذاری در دوران دفاع مقدس داشته اند

وزیر آموزش و پرورش گفت: قشرهای مختلفی از مردم حضور فعالی در دفاع مقدس داشتند ولی نمی توان از نقش زنان در جبهه و پشت آن به راحتی گذشت.

همایش پرواز پرستوها با حضور معاون رئیس‌جمهور در خرمشهر برگزار شدعلی اصغر فانی شامگاه پنج شنبه در همایش «پرواز پرستوها» به مناسبت تجلیل از دو شهیده زن خرمشهری اظهار کرد: نقش زنان در شکل گیری پیروزی انقلاب اسلامی ایران و حضور فعال آنها در جبهه و در کنار رزمندگان و پشت جبهه و حمایت از رزمندگان موضوعی نیست که بتوان در تاریخ این کشور به سادگی از کنار آن گذشت.

فانی به حضور زنان از ابتدای انقلاب تا دفاع مقدس و امروز نیز اشاره کرد و گفت: حضور زنان در شبکه های مبارزاتی در شکل گیری انقلاب اسلامی تا حضور در جبهه ها و امروز نیز حضور در عرصه های مختلف کاملا منحصر به فرد است.

وی در بخش دیگری سخنانش به حضور پرتعداد زنان در آموزش و پرورش کشور اشاره کرد و گفت: امروز نیمی از آموزش و پرورش کشورمان را زنان تشکیل می دهند که این نشان می دهد در نظام جمهوری اسلامی به زن اهمیت ویژه ای داده می شود به گونه ای که وظیفه تربیت نسل های جدید به بخش عمده ای از آنها واگذار شده است.

فانی تصریح کرد: خواهران فرهنگی در انتقال فرهنگ به نسل امروزی نقش اساسی را ایفا می کنند.

وزیر آموزش و پرورش از انعقاد تفاهم نامه ای با مناطق آزاد کشور در راستای همکاری های آموزشی خبر داد و گفت: طبق تفاهم نامه ای که بین آموزش و پرورش با مناطق آزاد امضا شده است، چه در بخش کمی و چه در بخش کیفی که همان تعلیم و تربیت است همکاری خوبی با مناطق آزاد کشور خواهیم داشت.

فانی در پایان گفت: امیدواریم بتوانیم وظیفه خود را در حوزه تربیت اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اخلاقی بیش از پیش ایفا کنیم و به سوی آموزش و پرورشی فعال و خلاق حرکت کنیم.

فعالیت‌های قابل‌توجهی در زمان بازسازی خرمشهر صورت نگرفت

همایش پرواز پرستوها با حضور معاون رئیس‌جمهور در خرمشهر برگزار شدمدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: در زمان بازسازی بعد از جنگ، فعالیت های قابل توجهی در شهرستان خرمشهر صورت نگرفت.

اسماعیل زمانی شامگاه پنج شنبه در همایش «پرواز پرستوها» به مناسبت تجلیل از دو شهیده زن خرمشهری، از اختصاص اعتباراتی به مدیران مدارس برای تعمیرات لازم خبر داد و افزود: منطقه آزاد اروند و هیئت مدیره آن، آموزش و فرهنگ را به عنوان زیر ساخت های اجتماعی می دانند.

زمانی اظهار کرد: سازمان منطقه آزاد اروند اعتباراتی به مدیران مدارس برای تعمیرات مدارس خرمشهر داده است تا تعمیرات لازم را خود انجام دهند.

وی افزود: امیدواریم در آینده بتوانیم مدارسی در خور شان خرمشهر تاسیس کنیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، فعالیت های انجام شده در زمان بازسازی و بعد از جنگ را برای خرمشهر قابل قبول نداست و گفت: بعد از جنگ یعنی در دوران بازسازی فعالیت قابل توجهی در خرمشهر انجام نشده است.

زمانی گفت: لازم است سرمایه گذاری در این منطقه را بیش از دیگر مناطق کشور در نظر گرفت و منطقه آزاد اروند آماده همکاری نیز در این زمینه است.

وی ارتقای زیرساخت های آموزشی تنها در حوزه احداث مدارس را کافی ندانست و گفت: برای ارتقای سطح آموزشی خرمشهر، لازم است ارتقای آموزش ها در همه زمینه ها و بهداشت جامعه نیز در نظر گرفته شود.

در ابتدای این مراسم نیز فرج الله خبیر معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان، خرمشهر را سرزمین لاله ها و حماسه ها توصیف کرد و گفت: اگر ما در دوران دفاع مقدس چند برگ زرینی از تاریخ آن پیدا کنیم حتما آن چند برگ زرین خرمشهر خواهد بود.

وی افزود: مردم این شهر با دستانی خالی حماسه ها آفریدند که در تاریخ کشورمان ماندگار شد.

خبیر به دفاع مردم خرمشهر و مقاومت مردم این شهر در همان روزهای نخست جنگ اشاره کرد و گفت: وقتی آن صحنه ها را مرور می کنیم می بینیم هم مردان و هم زنان خرمشهری دست به دفاع از این شهر زدند در شرایطی که سلاح و مهمات به اندازه کافی نیز وجود نداشت.

وی نقش زنان را در جبهه ها و پشت جبهه ها بسیار ارزشمند بر شمرد و افزود: نقش زنان در این شهر کمتر از مردان نبود و روایت های بسیار زیادی در کتاب ها از حماسه های آنها نقل شده است.

لازم به ذکر است ؛ شهیده شهناز حاجی شاه و شهیده شهناز محمدی زاده دو شهیده ای بودند که مراسم یادبود آنها برگزار شد.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار