تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۸۸۷۲۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس سازمان نوسازی مدارس کشور تاکیدكرد:
تلاش برای استانداردسازي فضا و برقراری عدالت آموزشی
معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس کشور با بيان اين​كه افزایش ایمنی مدارس و برقراری عدالت آموزشی از سیاست​های وزارت آموزش و پرورش است، گفت: تلاش و همت ما در اين سازمان، استاندارد کردن فضاهای آموزشی کشور و برقراری عدالت آموزشی است و برای تامین زیرساختارهای استاندارد در مدارس، چه از نظر فضای فیزیکی و یا تجهیزات تلاش می​کنیم.

مرتضی رییسی در حاشیه سفر به خوزستان در جمع خبرنگاران اظهارکرد: بیشترین پروژه​های آموزشی نیمه​تمام در استان خوزستان، تهران و خراسان رضوی است و استان خوزستان یکی از مهم​ترین استان​ها در زمینه ساخت فضای آموزشی و تامین منابع عمرانی مدارس است.

وی به مشکلات خوزستان در فضای آموزشی اشاره کرد و افزود: بخشی از مشکلات استان به صدمات ناشی از جنگ تحمیلی بر می​گردد و به همين علت مجلس بودجه​ای را برای تامین سیستم سرمایشی مدارس در نظر گرفته است.

رییس سازمان نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس کشور در پاسخ به سوالی در مورد ترک تحصیل دانش​آموزان به دلیل نبود مدرسه، گفت: هیچ دانش​آموزی در کشور به دلیل نبود فضای آموزشی از تحصیل محروم نشده است. مدارس تخریبی و نیازمند مقاوم​سازی در كشور وجود دارد و یک​سوم دانش​آموزان کشور در مدارس غیر استاندارد و نیازمند مقاوم​سازی تحصیل می​کنند، اما دانش​آموز محروم از تحصیل به دلیل فضای آموزشی نداریم.

رییسي افزایش امنیت مدارس را از سیاست​های وزارت آموزش و پرورش دانست و عنوان کرد: بودجه عمرانی امسال آموزش و پرورش 1340 ميلیارد تومان است که 90 درصد آن معطوف به ایمنی مدارس است.

وي با اشاره به حضور وزرای آموزش و پروش 17 کشور در ایران گفت: سازمان ملل متحد در حال تدوین نقشه راه مدرسه ایمن است. کشور ما در این زمینه تجربياتي دارد؛ در سال 2006 میلای قانون تخریب، بازسازی و مقاوم سازی مدارس در مجلس شورای اسلامی تصویب شد که بر اساس آن مدارس استاندارد کشور از یک​سوم کل مدارس کشور به دوسوم توسعه یافت و این اقدام موجب شد تا سازمان ملل از ایران تقدیر کند.

رییسی در پايان یادآورشد: در نشستی که مهرماه و با حضور 17 کشور و سازمان​ها و نهادهای بین​المللی در ایران برگزار می​شود، نقشه راه و وظایف کشورها در زمینه ایمنی مدارس در حد فاصل سال​های 2015 تا 2030 میلادی ترسیم و نهایی می​شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار