تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۸۸۷۲۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
با حضور وزیر نیرو
٢ نیروگاه و یک پست فشار قوی به بهره برداری رسيد
طرح توسعه بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی خرمشهر، پست400 کیلوولت شهید جهان آرا و بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی آبادان امروز ٨خردادماه با حضور حميد چيت چيان، وزیر نیرو به بهره برداری رسید.

با بهره برداری از بخش بخار نيروگاه سيكل تركيبي آبادان که شامل دو واحد 160 مگاواتی به ظرفیت کل 320 مگاوات است، ظرفیت کل تولید برق این نیروگاه به 815 مگاوات می رسد و راندمان آن تا حدود 50 درصد افزایش می یابد.

ظرفیت بخش گاز این نیروگاه حدود 494 مگاوات است که در قالب 4 واحد گازی طی سالهای 81 تا 82 به شبکه سراسری برق کشور متصل شده است.

این نیروگاه درکیلومتر9 جاده آبادان-ماهشهر قراردارد. پيمانكار اصلي اين پروژه شركت مپنا و اكثر تجهيزات اين نيروگاه ساخت داخل بوده است.

همچنين توسعه بخش گاز نيروگاه سيکل ترکيبي خرمشهر به ظرفيت کل 324 مگاوات شامل دو واحد گازی 162 مگاواتی است.

این طرح با اعتبار 130 ميليون يورو در قالب پروژه های مشارکتي بخش خصوصی(BOO) و سرمایه گذاری شرکت صنایع برق و انرژی صبا با هدف تأمين بخشي از تقاضاي شبكه سراسري برق كشور و كمك به افزايش پايداري شبكه در كيلومتر 8 جاده خرمشهر به اهواز احداث شده است.

 پروژه پست فشار قوی 400 کیلوولت شهید جهان آرا (خرمشهر) نیز همزمان با افتتاح نیروگاه خرمشهر به بهره برداری رسید.

این پست با هدف تقويت و حفظ پايداری شبکه جنوب خوزستان از جمله شهرهای آبادان و خرمشهر و افزايش ظرفيت نصب شده جهت تامين برق مورد نياز با هزینه بيش از 290  میلیارد ريال احداث شده است.

کارفرمای احداث پست400 کیلوولت شهید جهان آرا، سازمان توسعه برق ایران و مشاور طرح شرکت قدس نیرو بوده است. این پست درکیلومتر 5 جاده خرمشهر ـ اهواز، بعد از پلیس راه خرمشهر قرار دارد.
:
:
:
آخرین اخبار