تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۹
کد خبر: ۸۸۷۲۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امام جمعه موقت اهواز:
انتظار از تیم مذاکره‎کننده ایران، رعایت خطوط قرمز است
امام جمعه موقت اهواز گفت: آنچه از تیم مذاکره‎کننده ایران انتظار داریم، رعایت خطوط قرمزی است که مقام معظم رهبری به آن ها اشاره کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن حسن زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته اهواز اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) اعتماد کامل به جوانان داشت؛ به طوری که در ماه آخر عمر شریفشان لشکری به فرماندهی زید 17 یا 19 ساله فراهم کرد که انتخاب این جوان به فرماندهی این لشکر اعتراض همه را برانگیخت اما پیامبر (ص) با این اقدام نشان داد که باید به جوانان اعتماد کرد.

وی در ادامه با اشاره به شخصیت امام خمینی (ره) افزود: ایشان در دوران انقلاب و هشت سال دفاع مقدس به جوانان اعتماد کردند و انقلاب و جنگ را جوانانی اداره کردند که فرماندهان آن دوران سن و سال بیش از 30 سال نداشتند و این جوانان همیشه مورد اعتماد امام خمینی(ره) بودند.

امام جمعه موقت اهواز ادامه داد: اکنون نیز رهبر معظم انقلاب در بسیاری از بخش ها از جمله بخش علمی و هسته ای به جوانان این سرزمین اعتماد دارند و اتکای ایشان به جوانان، به خصوص در دانش هسته ای قابل تحسین است که در این جا لازم است یاد و خاطره شهدای جوان هسته ای را نیز گرامی بداریم.

حسن زاده در ادامه به روز جهانی مبارزه با دخانیات اشاره کرد و گفت: در فرهنگ دینی ما وارد کردن ضرر به بدن حرام است و باید توجه داشت که استعمال دخانیات ضرر بسیاری برای سلامت انسان دارد، لذا باید همه قوانین از جمله قوانین تربیتی به سمت و سوی مبارزه همه‎جانبه با دخانیات باشد. این زیبنده نیست که خانواده ای که می خواهد از فضای سبز در محیطی آرام استفاده کند، آن طرفشان قلیان و این طرفشان نیز قلیان باشد، بنابراین لازم است پیگیری جدی در خصوص این مساله صورت بگیرد.

وی در ادامه به شخصیت علی اکبر ابوترابی اشاره کرد و گفت: وی افتخار آزادگان ما بود به طوری که خود اسیر رژیم بعث نبود بلکه تمام افسران بعثی اسیر او بودند و آزادگان ما با منش و اخلاق والای خود، رهبری می کردند.

امام جمعه موقت اهواز با گرامی داشت روز نیمه شعبان اظهار کرد: روز ولادت امام زمان (عج) عید بزرگ ما شیعیان به شمار می رود که برگزاری جشن نیمه شعبان از جمله برنامه هایی است که باید انجام شود اما برای رعایت موازین اسلامی باید با زبانی خوب به کسانی که فراتر از برگزاری یک جشن پیش می روند، تذکر بدهیم.

حسن زاده افزود: یکی دیگر از مناسبت های این روزها به نام سربازان گمنام امام زمان (عج) نامگذاری شده است؛ این عزیزان خدمات بی نظیری در مقابله با توطئه های دشمن و تهدیدات علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی انجام دادند ولی باتوجه به مجاهدت های خاموش این افراد، امکان انعکاس برای آن ها وجود ندارد اما اقدامات آن ها قابل تقدیر است.

وی به سالروز ارتحال امام خمینی (ره) اشاره کرد و شخصیت امام را شخصیتی استثنایی در میان شیعیان برشمرد و تصریح کرد: ایشان یک فقید، فیلسوف، عارف و استاد اخلاق بود و اعتماد کاملی هم به جوانان و همه مردم داشت و گذشت زمان نیز نشان داد که این اعتماد ایشان، اعتمادی صحیح بوده است.

امام جمعه موقت اهواز استکبارستیزی را یکی از ویژگی های بسیار مهم و شاخص حضرت امام خمینی(ره) عنوان کرد و گفت: استکبارستیزی امام خمینی(ره) تا روزهای آخر عمر شریف ایشان ادامه داشت و ایشان با بیان این که رابطه با آمریکا همچون رابطه گرگ و میش است، نشان دادند نباید به این شیطان بزرگ اعتماد کرد. بنابراین لازم است این ویژگی مهم امام را در جامعه تقویت کنیم. همه ما باید این روحیه ای که امام در مردم ایجاد کرد را حفظ کنیم. امسال سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی است و این به معنای این نیست که انتقادها را کنار بگذاریم و مسئولان نیز هر انتقادی را نباید مبنی بر تضعیف قرار دهند؛ آنچه که در انتقاد لازم است، داشتن سعه صدر است.

امام جمعه موقت اهواز ادامه داد: امام در زمان حیات خود در تشکیل حکومت دینی مبنی بر ولایت فقیه بسیار تاکید داشتند. ایشان این حکومت را استوار کردند و تا سال 57 به پیروزی دست یافتیم. اکنون نیز مهم ترین شاخصه پیروان خط امام اتکا به ولایت فقیه است.

حسن زاده در ادامه اظهار کرد: مجلس خبرگان رهبری با توجه به ویژگی های شخصیتی مقام معظم رهبری، بهترین انتخاب برای به دست گرفتن این حکومت اسلامی را داشتند؛ به طوری که ایشان پس از گذشت سال ها همچنان اجازه نداده اند انحرافی از حکومت دینی اتفاق بیفتد.

وی با اشاره به شرایط حال حاضر منطقه گفت: آمریکا در گذشته، خود به طور مستقیم وارد جنگ می شد اما اکنون سیاست های خود را تغییر داده است و به جای ورود مستقیم به جنگ، گروه های تکفیری را به جان ملت های مسلمان منطقه انداخته و به شدت از این گروه ها حمایت می کند.

وی افزود: بدانید که هیچ کدام از شعارهای آمریکا در خصوص حقوق بشر و علیه تروریست اندکی واقعیت ندارد، آنچه که امروز لازم است، هوشیاری مردان منطقه است که خوشبختانه این هوشیاری وجود دارد.

امام جمعه موقت اهواز به جنایت های بی شمار عربستان در یمن اشاره کرد و گفت: ویرانی های بعد از جنگ بازسازی می شود اما آن تنفر و انزجاری است که در دل مردم یمن و همه منطقه از عربستان ایجاد شده هرگز فراموش شدنی نیست؛ به طوری که مقام معظم رهبری هم فرمودند "عربستان در این باره ضرر کرده است."

وی همچنین به نزدیک شدن به زمان مقرر برای توافق مذاکرات هسته ای اشاره کرد و گفت: آنچه که از تیم مذاکره کننده ایران انتظار داریم، رعایت خطوط قرمزی است که مقام معظم رهبری به آن ها اشاره کرده است. لغو تحریم ها به صورت یکپارچه، ادامه فعالیت های هسته ای و عدم تعطیلی مراکز هسته ای ازجمله این خطوط قرمز هستند. همچنین اجازه بازدید از هیچ یک از مراکز نظامی به احدی داده نمی شود.

حسن زاده به فرمایشات مقام معظم رهبری خطاب به نمایندگان شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: ایشان نمایندگان را به تعامل با دولت توصیه کرد، تعاملی که باید مثبت باشد و فرمودند نباید در مجلس گروکشی باشد و وزیری را به سوال و استیضاح تهدید کنند و از آن طرف نیز وزیری بخواهد به مسئولان وعده بدهد. مقام معظم رهبری در این زمینه در حفظ مسایل و منافع ملت تاکید بسیار داشتند.

وی به سخنرانی رییس جمهور در سوم خرداد اشاره کرد و افزود: دکتر روحانی در این روز عنوان کرد که باید خرمشهرهای اقتصادی را نیز آباد کنیم اما لازم است توجه داشت خرمشهری که سوم خرداد سال 61 آزاد شد این آزادی هیچ کاری به خارج از مرزها نداشت بلکه به دست بسیجیان و رزمندگان اسلام و با اتکا به خداوند رخ داد. بنابراین آزادسازی خرمشهرهای اقتصادی با دو واژه امکان پذیر است و آن "اقتصاد مقاومتی" است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار