تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۴
کد خبر: ۸۸۷۴۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون رئیس جمهوری:
برقراری بیمه زنان خانه دار با جدیت پیگیری می شود
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: برقراری بیمه زنان خانه دار از سوی این معاونت با جدیت در حال پیگیری است.

شهیندخت مولاوردی در سفر به خرمشهر گفت: در رابطه با برقراری بیمه زنان خانه دار، لایحه ای به دولت ارائه شده است و طی مکاتبه معاون اول رییس جمهوری، به دستگاه های ذیربط ارجاع شده تا نظرات خود را در این خصوص به دولت ارسال کنند.

وی ادامه داد: این معاونت منتظر است تا این لایحه در کمسیون اجتماعی دولت مورد بررسی قرار گیرد.

مولاوردی گفت: این لایحه در واقع جمع بندی مجموع لوایحی است که طی سال های گذشته ارائه شده بود و سعی شده است تا جامع و چند بخشی باشد که در صورت رد شدن یکی از قالب های پیش بینی شده، موارد دیگر بررسی شود.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده ادامه داد: این معاونت با سازمان تامین اجتماعی نیز در چارچوب ماده 27 قانون برنامه پنجم توسعه و بیمه های چند لایه موضوع را بررسی می کند.

مولاوردی افزود: امیدواریم اگر سایر پیشنهادات به نتیجه ای نرسد، این پیشنهاد مشترک با سازمان تامین اجتماعی به نتیجه برسد.

وی از خانه داری به عنوان وظیفه و شغل مهم در تامین امنیت خانواده و تربیت فرزندان یاد کرد و افزود: این بیمه با بیمه زنان سرپرست خانوار و بیمه خدمات درمانی تفاوت دارد و برای امنیت زنان خانه دار است.

معاون رئیس جمهوری تصریح کرد: بخشی از حق بیمه در این طرح را دولت و بخشی دیگر را زنان خانه دار پرداخت می کنند.

مولاوردی در پاسخ به سوال دیگر در خصوص ورود زنان به ورزشگاه ها نیز، گفت: این موضوع در وزارت ورزش و جوانان در حال بررسی است تا در این پروسه، ساز و کار لازم برای حضور زنان در برخی رشته های ورزشی فراهم شود تا با مدیریت موضوع، هم زنان و دختران بتوانند به ورزشگاه ها بیایند، هم نگرانی مراجع و قشر مذهبی برطرف شود و دولت نیز به برنامه های خود جامه عمل بپوشاند.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده در پایان سخنانش، در پاسخ به پرسش ایرنا در خصوص نتیجه پیگیری پرونده اسیدپاشی های اصفهان نیز، گفت:تاکنون به نتیجه ای نرسیده ایم و در حال پیگیری هستیم.

خانم مولاوردی معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده به منظور حضور در همایش تجلیل از بانوان حماسه ساز خرمشهر به این شهر سفر کرده بود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار