تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۸
کد خبر: ۸۸۷۸۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دبیر هیات خوزستان:
شرایط برای استفاده از استخرها در تابستان فراهم است
دبیر هیات شنا، شیرجه و واترپلو خوزستان گفت: استخرها نسبت به گذشته از نظر بهداشت بسیار بهتر شده‌اند و همه شرایط برای حضور مردم در استخرها فراهم است.

مسعود داوودی درباره برنامه‌های این هیات باتوجه به تعطیلی مدارس و نزدیك شدن به فصل تابستان، اظهاركرد: ما با مسوول انجمن شنای آموزش و پرورش استان هماهنگی​های لازم را در این زمینه انجام داده‌ایم تا بتوانیم دانش‌آموزان را برای آموزش و استعدادیابی سازماندهی كنیم و قطعا وقتی كه كمیت بالا رود، كیفیت نیز به دنبال آن به وجود خواهد آمد.

وی ادامه‌داد: همه مسوولان در كمیته​های مختلف، طرح و برنامه​های خاصی را دنبال می​كنند تا در آینده این رشته به شرایط خوبی برسد. ما در خوزستان این پتانسیل را داریم اما متاسفانه پیشرفت شنای خوزستان در این چند سال بسیار كند بوده است و به هر حال باید واقعیت​ها گفته شوند.

دبیر هیات شنا، شیرجه و واترپلو خوزستان افزود: شنای خوزستان در رده بیست‌ودوم آموزشگاه​های كشور است و متاسفانه خوزستان به حرف​هایی از جمله ”ما گذشته بسیار خوبی داشته‌ایم” تكیه كرده​ و از پیشرفت غافل شده است، در حالی كه دیگر استان​ها برای پیشرفت‌شان بسیار كار كرده‌اند؛ این حقیقتی است كه باید بپذیریم. اكنون، هم در كمیته آموزش و هم در كمیته راهبردی برای رفع مشكلات گذشته​مان در حال كار هستیم. در فصل تابستان كه خانواده​ها تمایل بیشتری برای آوردن فرزندان‌شان به استخرهای شنا دارند، می‌توانیم از این فرصت استفاده و  استعدادهای خوبی را پیدا كنیم.

وی با اشاره به تلاش هیات برای آموزش استعدادهای موجود در استان، عنوان‌كرد: ابتدا می​خواهیم به شناگران، شنا و سلامتی را بیاموزیم و به دنبال آن هم استعدادها را پیدا کرده و سپس آن‌ها را تربیت كنیم. امیدوارم بتوانیم به اهدافی كه برای بهبود هر چه بهتر استعدادها است، دست پیدا كنیم.

داوودی در پاسخ به این سوال كه آیا استخرهای موجود در استان برای فعالیت، مجهز هستند؟ گفت: در حال حاضر ما در اهواز استخری از خودمان نداریم. فقط استخر كارگر را در اختیار داریم كه آن هم به صورت خصوصی اداره می​شود و مسوول این استخر همكاری خوبی با ما دارد تا بتوانیم برنامه​های‌مان را در این استخر اجرا كنیم. در شهرستان​ها نیز برنامه‌هایی برای تقویت و تجهیز استخرها داریم. ما آبادان را تقویت كرده‌ایم و اكنون هم به دنبال استخری برای آن‌ها هستیم. ضمن این‌که نفراتی را برای آموزش به دو استخر دیگر آبادان و همچنین ماهشهر و بندرامام فرستاده‌ایم. قرار است هماهنگی​های لازم انجام شود تا برای ایذه نیز مربی بفرستیم تا آموزش​ها به خوبی صورت گیرد.
 
وی درباره بهداشت استخرها، عنوان‌کرد:‌ استخرها تا مجوز بازگشایی را از بهداشت نگیرند، نمی​توانند شروع به كار كنند. این یك قانون است و اداره بهداشت هم موظف است كه به استخرها سركشی و آن‌ها را تایید كند. استخرها نسبت به گذشته از نظر بهداشت بسیار بهتر شده​اند و همه چیز برای حضور مردم در استخرها فراهم است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار