تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۸۸۷۸۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار خبرداد: افزایش ظرفیت آبرسانی در آبادان
فرماندار ویژه آبادان از افزایش ظرفیت آبرسانی این شهرستان به میزان 100 هزار متر مکعب در هر شبانه روز خبر داد.

شهبازی با اعلام این خبر اظهار کرد: بر اساس قول رییس سازمان آب و برق استان در حضور وزیر نیرو، قرار بر این شد از محل پروژه آب غدیر و خط اصلی که مختص آبادان است، 100 هزار مترمکعب آب در هر شبانه روز به شبکه آبرسانی آبادان وارد شود و این امر قطعاً در جلوگیری از افت فشار آب مؤثر خواهد بود.

وی درباره اقدامات بخش فاضلاب افزود: در جهت بهبود وضعیت فاضلاب آبادان تفاهم نامه ای بین سازمان منطقه آزاد اروند و وزارت نیرو به امضا رسید و مقرر شد که استانداری خوزستان پیگیری این تفاهم نامه را به عهده بگیرد.

شهبازی با اشاره به افتتاح دو واحد بخش بخار در نیروگاه سیکل ترکیبی آبادان تصریح کرد: با افتتاح این واحدها ظرفیت تولید برق این نیروگاه با 160 مگاوات افزایش به 815 مگاوات رسید و راندمان آن 50 درصد افزایش یافت.

معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان عنوان کرد: این مقدار افزایش تولید قطعاً در بهبود وضعیت برق و جلوگیری از خاموشی ها در سطح شهرستان مؤثر خواهد بود.

وی با اشاره به سفر وزیر نیرو به آبادان بیان کرد: در بحث آب در سه مقوله آب شهری، روستایی و کشاورزی طرح های خوبی مطرح شد و موضوع حبس آب شیرین در رودخانه بهمنشیر مورد بحث قرار گرفت. همچنین مقرر  شد که کانال اصلی آبرسانی که از مسیر "طره بخاخ" آغاز می‌شود، نی‌زدایی و لایروبی شود و این کار می‌تواند به جلوگیری از افزایش نی زارهای جدید منتهی شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار