تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۸۸۷۹۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بیش از 32 درصد جمعیت خوزستان، جوان است
مديركل ورزش و جوانان خوزستان با بیان اینکه 32.2 درصد جمعیت استان را جوانان تشکیل می‌دهند، گفت: حضرت علي اكبر(ع) سرلوحه و الگوي شاخص و شایسته ای برای جوانان در جامعه ايراني – اسلامي است.

فرامرز كياني​زاده اظهار كرد: جوانان خوزستانی همچون تاروپود به هم تنيده شده‌اند و با تكريم و احترام و عزت نسبت به سنت‌ها زير پرچم اسلام و ولايت، با اتحاد مثال‌زدني كنار هم زندگي مي‌كنند.

وي ادامه داد: 16.2 درصد آقایان و 16.4 درصد خانم‌ها از میان يك میلیون و 700 هزار جوان خوزستاني در رده سني 15- 29 سال هستند. اداره کل ورزش و جوانان نیز امسال برای گرامیداشت روز جوان حدود 20 برنامه ورزشي و فرهنگي به شهرستانها ابلاغ کرده است.

مديركل ورزش و جوانان خوزستان افزود: امسال با برنامه​هاي مختلف و متعددی به استقبال هفته جوان رفتیم؛ برگزاری سميناري تحت عنوان ”اخلاق اسلامي در ورزش” با حضور اساتيد ورزش و جوانان با سخنراني حجت​الاسلام‌والمسلمین حسن​زاده‏، امام جمعه موقت اهواز، مراسم غبارروبي گلزار شهداي ايذه توسط جوانان غيور اين شهرستان و برپایی محفل انس با قرآن با حضور 40 قاري قرآن منطقه و تجلیل از جوانان مستعد در این زمینه بخشی از برنامه روز نخست هفته جوان است. نکته قابل توجه در مراسم محفل انس با قرآن این بود که يكي از جوانان به دلايل غيرعمد در مركز اصلاحي – تربيتي به سر مي​برد که خوشبختانه با كمك مسئولان متصدي و دلسوز در این مركز، حافظ قرآن شده و پس از ترخيص به عنوان حافظ و مدرس قرآن شروع به كار كرد.

کیانی زاده افزود: برپایی نمايشگاه هفته جوان در شهرستان مسجدسلیمان با همكاري فرمانداری و دستگاه‌هاي اداري – اجرايي و برگزاری همايشي تحت عنوان "جوان و ولايت” در بندر امام خميني(ره) از جمله برنامه هفته جوان در شهرستان‌هاست.

وی به برگزاری نشست های تخصصی ویژه هفته جوان در استان اشاره کرد و گفت: همايش "مديريت كنترل خشم” با هدف بررسی چرايي تحمل كم افراد در تعامل با يكديگر، روز دوشنبه(11 خردادماه) در دانشگاه شهيد چمران اهواز، نشست تخصصي "جوان، ولايت​مداري و انتظار” روز سه شنبه(12 خردادماه) در سالن جلسات اداره كل ورزش و جوانان خوزستان، نشست تخصصي "جوان – مشاركت و سرمايه اجتماعي” روز پنج‌شنبه(14 خردادماه) در مسجد امام جعفرصادق(ع) خرمشهر با حضور 300 تا 400 جوان خرمشهري و گردهمايي "نماز و جوان” در شهرستان حميديه، از جمله این نشست‌ها است.

کیانی‌زاده اظهار كرد: همچنین در اين هفته 4 مركز خدمات مشاوره​اي در اهواز با 50 درصد تخفيف، خدمات مشاوره​اي به جوانان ارائه می دهد و 50 درصد هزینه‌ها را وزارت ورزش و جوان پرداخت مي​كند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار