تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۸۸۸۰۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
درویش زاده:
ایستگاه راه آهن اهواز جوابگوی نیاز مسافران نیست
مدیرکل راه آهن جنوب گفت: ایستگاه راه آهن اهواز جوابگوی نیاز مسافران استان نیست و باید در این زمینه برنامه ریزی های منسجمی صورت بگیرد.

عبدالکریم درویش زاده پیش از ظهر شنبه در مراسم کلنگ زنی خط ریلی اندیمشک به اهواز اظهار کرد: سال گذشته در همین بازه زمانی کلنگ اجرای پروژه خط ریلی دوم اهواز به اندیمشک بر زمین زده شد و خوشبختانه در این زمان نیز کلنگ خط دوم ریلی اندیمشک به اهواز زده شد. امیدوار هستیم این پروژه در مدت زمان مقرر شده به اتمام برسد.

وی افزود: یکی از اساسی ترین مولفه های توسعه در هر کشور وضعیت حمل و نقل آن است. این سیستم به دلیل ایمنی بالا و صرف هزینه اندک نسبت به سایر شبکه های حمل و نقلی از سوی افراد جامعه مورد توجه قرار گرفته است.

مدیرکل راه آهن جنوب تصریح کرد: پروژه های فراوانی در حوزه حمل و نقل خوزستان انجام گرفته اما باز هم جای فعالیت های بیشتری وجود دارد.

وی، احداث خط راه آهن اندیمشک به اهواز  را تحول عظیمی در این بخش برشمرد و افزود: شرکت فولاد خوزستان در طول یک سال نیازمند جابه جایی ۱۵ میلیون تن بار برای برای مصارف مختلف است که در این زمان تنها امکان جابه جایی ۲.۵ میلیون تن بار از سوی سیستم حمل و نقل ریلی استان وجود دارد. در صورت بازسازی و یا احداث خطوط جدید می توان همه نیاز شرکت فولاد خوزستان را تامین کرد.

درویش زاده با اشاره به کلنگ زنی خط دوم ریلی بندر امام خمینی به خرمشهر تصریح کرد: با اجرای چنین طرح هایی می توان ظرفیت حمل بار در استان را به ۲۰ میلیون تن رساند.

وی گفت: به دلیل خطرات موجود در سیستم حمل و نقل جاده ای، مسئولان باید به فکر تجهیز و ارائه خدمات با کیفیت تر در سیستم حمل و نقل ریلی باشند.

مدیر کل راه آهن جنوب اظهار کرد: میزان بارهای مصرفی در شرکت های کاویان و گروه ملی حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن است اما متاسفانه به رغم تخفیفاتی که شرکت راه آهن برای آنها در نظر گرفته از این سیستم استفاده نمی کنند.

درویش زاده گفت: ایستگاه راه آهن اهواز جوابگوی نیاز مسافران استان نیست. باید در این زمینه برنامه ریزی های منسجمی صورت بگیرد.

وی ظهار کرد: اعتبارات اولیه برای احداث خط ریلی بندر امام خمینی به خرمشهر ۱۵۰ میلیارد تومان است. همچنین برای بازسازی پل بین بصره و شلمچه ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار